Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Solidaritat
Una 250 persones es concentren a Mataró en suport als bombers

El regidor de la CUP Xavier Safont-Tria demana la il·legalització dels partits feixistes

21/09/2013 Política

Unes 250 persones es van concentrar divendres a Mataró en suport als bombers de la ciutat, que han patit una campanya d'assetjament per part de grups d'extrema dreta xenòfoba i espanyolista per haver hissat l'estelada a l'antena de l'edifici del parc de bombers de la Via Sèria 95.

Davant de les pressions perquè els bombers retiressin l'estelada, la CUP va decidir convocar una concentració a la que també es va sumar l'ANC.

Rere una pancarta que posava "Solidaritat amb els Bombers. Llibertat d'expressió", els concentrats van cridar consignes contra el feixisme, per la solidaritat amb els bombers, contra les retallades i a favor de la independència. La concentració, que es va celebrar sense cap incident, es va cloure amb el cant de Els Segadors.

El regidor de la CUP a Mataró, Xavier Safont-Tria, va recordar en el seu discurs que els bombers són un col·lectiu en lluita contra les retallades de drets laborals que afecten el sector públic i va destacar que "també han fet seva la lluita per la llibertat del nostre país penjant la bandera estelada".

Safont-Tria va reclamar respecte per la llibertat d’expressió dels bombers i va demanar la il·legalització de les formacions feixistes.

El suport als bombers ha tingut protagonisme també a les xarxes socials a través de l’etiqueta #JoambBombersMataró.

Concentració espanyolista

Aquest dissabte una quarentena d'espanyolistes s'han concentrat davant de la torre on hi ha hissada la bandera amb crits contra l'estelada i a favor de Franco. Segons Nació Digital, els espanyolistes han cridat consignes com "Fuera el trapo separatista de las intalaciones públicas", "Guardia Civil, Guardia Civil!", "¡Viva Franco!" i han cantat "El novio de la muerte" -l'himne oficiós de la Legión.

L'Àrea Regional dels Recursos Operatius ha hagut de desallotjar els manifestants de davant del parc perquè han bloquejat l'entrada a un camió de bombers que han perseguit al crit de "¡Viva España!". Entre els participants, hi havia militants de Falange i el portaveu de Ciutadans a Mataró, Juan Carlos Herrando.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid