Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
REPRESSIÓ
La Brigada Mòbil carrega contra la manifestació antimonàrquica de Girona

Avui s'ha organitzat una manifestació popular contra la presència de Felip de Borbó a la ciutat de Girona. La mobilització s'ha iniciat a les 19:30h a la plaça Miquel de Palol i ha estat convocada per la CUP i l'organització juvenil Arran. Altres col·lectius de la ciutat també s'han afegit a la manifestació que ha acabat amb una càrrega policial

26/06/2013 Drets i Llibertats

La manifestació ha sortit de la plaça Miquel de Palol a tres quarts de vuit de la tarda i ha intentat arribar a la Fira de Girona on el príncep d'Espanya demà al matí inaugurarà el Fòrum Impulsa que organitza cada any la Fundació Príncep de Girona  (Galeria de fotografies de Jordi Borràs). A les vuit menys cinc, la cinquantena de manifestants (entre el quals hi havia els regidors de la CUP a Girona Jordi Navarro i Carles Bonaventura que encapçalaven la marxa i la diputada al Parlament de Catalunya per la CUP Isabel Vallet) han estat aturats a trenta metres de la Fira per diversos membres de la Brigada Mòbil que han envoltat la manifestació i no han deixat a cap dels participants sortir del cordó policial.

Després d'uns cinc minuts de tensió, els membres de la Brigada Mòbil han carregat contra els manifestants amb el resultat de 6 persones contusionades (entre el ferits hi ha Jordi Navarro). Per la mateixa rotonda on s'han produit els incidents havien sortit una hora abans els cotxes de la comitiva reial. Cal tenir en compte que fa només tres setmanes els mossos van ferir a dos dels participants en una concentració antimonàrquica convocada per ARRAN i la CUP de Girona.

La CUP ha criticat l'actuació policial i ha recordat  la discriminació que els regidors Jordi Navarro i Carles Bonaventura ja van patir en l'anterior edició del Fòrum Impulsa, quan se'ls va impedir l'accés a l'Auditori de Girona tot i haver estat convidats a l'esdeveniment. L'any passat, els regidors pretenien fer arribar una carta a Felip de Borbó, en què s'argumentava el rebuig de múltiples sectors de la societat gironina a la seva figura, i se'l convidava a no tornar a visitar més la ciutat. Les agressions d'aquest mes de juny es sumen a les de l'any passat i sembla que malauradament la repressió està esdevenint un fet habitual de les visites de Felip de Borbó a Girona. La formació ha anunciat que portarà els fets als jutjats.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid