Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
dictadura financera
Badalona reconeix la il·legitimitat de part del deute públic

L'Ajuntament aprova una moció que considera il·legítims els interessos contrets per l'ajuntament amb entitats financeres privades en el marc del Plan de Pagament de Proveïdors 2012

26/06/2013 Drets i Llibertats

El Grup Auditoria Ciutadana del Deute Badalona, pertanyent a Badalona Indginada i a la Plataforma Auditoria Ciutadana del Deute (PACD), juntament amb el grup municipal d'ICV-EUiA a Badalona van presentar ahir al ple de l'Ajuntament de Badalona una moció "per declarar la il·legitimitat d'una part del deute de l'Ajuntament". Amb els vots favorables d'ICV, PSC i CiU, i l'abstenció del PP, el ple de l'ajuntament va aprovar la moció, convertint-se així en la primera institució dels Països Catalans que declara il·legítima una part del deute.

El grup Auditoria Ciutadana del Deute Badalona (PACD) va intervenir en el ple "per a denunciar la perversió del mecanisme del deute, senyalar l'estafa que suposa un deute il·legítim adquirit d'esquenes a la ciutadania". Segons aquest grup vinculat a Badalona Indignada (15M) i a la PACD, una de les principals perversions és la que resulta del finançament per part del BCE al sector financer a un 1% d'interès mentre que les institucions públiques s'acaben endeutant amb aquest mateix sector financer a interessos que van entre el 5 i el 14%.

Així el Ple Municipal va considerar il·legítims "els interessos contrets amb les entitats financeres privades Caixabanc, Catalunyabanc, Bankia, Banc Sabadell, CAM, Banco Santander, Banesto, Banco Popular, Bankinter, Caja Espanya, Cajamar i BBVA per el capital de 31.036.946,75 ME prestats en el marc del Plan de Pago de Proveedores 2012 del MEF on s’han aplicat interessos del 5,54% per diners públics que aquestes entitats financeres han obtingut a interessos inferiors a l’1%" i insta a fer les passes necessàries per a aconseguir la nul·litat d’aquest deute il·legítim. Es van denunciar també els crèdits ICO, que a l'ajuntament de Badalona han arribat a 46.232.425'93 euros,representant un benefici per les entitats bancaries implicades de 2.098.952,13 cada any aproximadament. "Recordem que això són diners públics que passen a les mans privades del bancs" va denunciar el representant del grup Auditoria Ciutadana del Deute Badalona.

El grup Auditoria Ciutadana del Deute Badalona considera que aquest sistema de finançament és pervers, injust i facilita la dictadura financera. "Hem d'aturar aquesta estafa legal, canviar el mecanisme de finançament dels organismes públics i impulsar Auditories Ciutadanes del deute per establir quina part es il·legítima i negar-nos a pagar-la", van afirmar durant el ple d'ahir. Durant la presentació de la Moció es va denunciar que la democràcia es troba segrestada pels mercats financers, i un dels exemples més clars és la reforma de la consititució realitzada a l'Agost de 2011 en la que s'establia la prioritat del pagament del deute per sobre de qualsevol altre inversió o despesa social.

El grup Auditoria Ciutadana del Deute Badalona denuncia que mentre l'alcalde de Badalona anuncia superàvit en la gestió pressupostària de l'Ajuntament, el deute a l'Ajuntament de Badalona ha augmentat en un sol any de 94.406.000 a 137.484.000 euros . Aquest i d'altres grups locals de la PACD estan treballant per denunciar el mecanisme del deute i la manca de transparència i participació en l'àmbit municipal. "Una de les respostes que podem donar a nivell local per tractar de pal·liar aquesta injustícia és la que s'ha presentat avui a Badalona en forma de moció".

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid