Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Fotografia
Una web recull "Recorreguts fotogràfics" per a descobrir la nostra història

De moment s'han recollit fotografies del recorregut pel "Delta del Llobregat" i "El paisatge de la crisi" centrat en el Vallès. El proper recorregut se centrarà en "L'aigua i el Llobregat" i es farà el 9 de juny.

20/05/2013 Comunicació

La web "Recorreguts Fotogràfics" és un projecte projecte pensat en base al coneixement i la imatge, "per ajudar-nos a descobrir la nostra història, les lluites socials i polítiques que han creat el nostre paisatge i de nosaltres dependrà el paisatge social, polític, ecològic i visual que deixarem per el futur".

Ara, la web aplega tres-centes imatges d'entorns urbans i periubrans del Vallès resultat d'un recorregut fotogràfic "El paisatge de la crisi' organitzat pel fotògraf Lluís Brunet, el geògraf Maties Serracant i l'ADENC. El recorregut capta imatges de polígons industrials, infrastructures a mig construir, un càmping abandonat, un restaurant en runes o parets tapiades. Són exemples concrets i propers de l'impacte de la bombolla immobiliària sobre el paisatge metropolità.

"Es tracta d’un conjunt d'espais que associem a la decadència pròpia del moment, però que a través de la mirada fotogràfica poden convertir-se en obres d'art i, alhora, esdevenir un mecanisme per a la reflexió sobre les noves oportunitats que generen', expliquen els organitzadors.

El Delta del LLobregat

Les imatges que es veuen són totes preses en el marc d’un recorregut-taller sota el títol "Delta del Llobregat". En aquest recorregut van col·laborar Raül Bastida, de la Plataforma Eurovegas, en Carles Riba, del Centre d’Estudis Comarcals del Baix Llobregat i n’Albert Bou, de la Unió de Pagesos. Així com també  l’Ajuntament del Prat per la cessió d’un espai a “El Cèntric” .

La proximitat a Barcelona ha fet que gran part de la superfície del Delta que abans eren aiguamolls, pinedes o terra dedicada al conreu hagi estat urbanitzada durant el segle XX. On avui hi ha zones urbanes, comercials i industrials, autopistes, l’Aeroport i el Port eren terrenys agrícoles o naturals. La superfície no urbanitzada es troba en franca regressió i malgrat una creixent protecció no ha parat de reduir-se.

Proper recorregut, el 9 de juny: "L'aigua i el Llobregat"

 

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid