Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixisme
La CUP-AE exigeix la dimissió de María de los Llanos de Luna per l'homenatge a la División Azul

No és el primer cop que Llanos de Luna es fotografia amb elements d'extrema dreta.

16/05/2013 Política
María de los Llanos de Luna lliura un diploma de reconeixement a la Hermandad de Combatientes de la División Azul María de los Llanos de Luna lliura un diploma de reconeixement a la Hermandad de Combatientes de la División Azul

La CUP-AE ha exigit, mitjançant un comunicat fet públic aquest migdia, la dimissió immediata María de los Llanos de Luna, delegada del govern espanyol a Catalunya, per la seva seva participació el dissabte 11 de maig en el lliurament d'un diploma de reconeixement a la Hermandad de Combatientes de la División Azul. Aquest fet es va produir en l'homenatge a la Guàrdia Civil celebrat a la caserna de Sant Andreu de la Barca segons ha fet públic el setmanari La Directa.

Segons la formació, la delegada del Govern espanyol a Catalunya participa en homenatges a veterans i nostàlgics de la divisió d’infanteria número 250. que va donar suport a les tropes hitlerianes, "Mentre el Partit Popular es dedica a acusar de "nazis" a moviments socials com la PAH o es justifiquen, per part del portaveu del PP al Parlament de Catalunya Josep Enric Millo, pseudodocumentals fonamentats en la manipulació i la tergiversació com el de Telemadrid"

Des de la seva arribada a la delegació del govern, Llanos de Luna s'ha destacat,m segons la CUP-AE, per la seva persecució obsessiva contra l'independentisme català i els ajuntaments que es neguen a col·locar la bandera espanyola a les cases consistorials. També ha promogut la impugnació d'aquells ajuntaments que s'han declarat "municipis lliures i sobirans".

No és el primer cop que Llanos de Luna es fotografia amb elements d'extrema dreta.

De fet, segons la formació, "no és el primer cop que Llanos de Luna es fotografia amb elements d'extrema dreta. El passat 22 de novembre ja va participar en un acte de condecoració a Armando Robles, director del diari d'extrema dreta Alerta Digital i a Gerard Bellalta, excandidat de PxC a Vilanova i la Geltrú i actual dirigent del grupuscle Catalunya Desperta Ya!".

Per a la CUP-AE, mantenir Llanos de Luna al càrrec de Delegada del Govern espanyol a Catalunya és un insult al conjunt de la població catalana, així com a les víctimes del nazisme i de la violència franquista que durant 40 anys va mantenir sotmès aquest poble.

Valora
Rànquings
  1. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  7. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  8. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid