Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Novetat editorial
"L'hora dels voltors", un llibre que explica la crisi a "una ciutadania estafada"

Aquesta obra de Josep Manel Busqueta està prologada per la prestigiosa economista Miren Etxezarreta

02/04/2013 Cultura

L'economista Josep Manel Busqueta presenta L'hora dels voltorsun llibre que pretén explicar la crisi a la ciutadania. L'obra, editada per Edicions El Jonc, s'inclou dins la col·lecció Muixeranga i està prologada per la prestigiosa economista Miren Etxezarreta.

L'hora dels voltors aprofundeix en les conseqüències que la crisi capitalista està comportant i que es presenten dia rere dia en forma de retallades i privatització dels serveis públics, amb draconianes xifres d’atur i pobresa o amb la pèrdua de drets socials i laborals.

El llibre analitza les polítiques que han dut a l’atzucac actual, les contextualitza i les insereix en la pròpia dinàmica del sistema capitalista. "Una crisi com l’actual no és un fenomen natural ni el resultat del comportament pervers de quatre banquers maldestres, sinó la conseqüència més dramàtica de les pròpies contradiccions del sistema capitalista", explica l'autor.

L’hora dels voltors. La crisi explicada a una ciutadania estafada pretén posar el focus, de manera didàctica i intel·ligible, a analitzar les raons de la persistència de la depressió tant des d’un punt de vista global com a escala dels Països Catalans i mostrar com aquesta crisi s’està convertint en l’excusa perfecta per agenollar tota una societat als peus dels poderosos. A més, però, també fa palesa la necessitat de cercar alternatives a un sistema fracassat, injust i insolidari.

Llicenciat en Economia per la UAB, Busqueta participa des de fa gaire bé 20 anys en el Seminari d’Economia Crítica Taifa, des d’on realitza activitats formatives de tota mena vinculades a la transformació social i orientades, sobretot, als moviments socials i a les organitzacions polítiques de base.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Pels carrers de València i Alacant un sol crit: Mazón dimissió!!
  5. Mobilització a Camprodon contra el telefèric de Vallter amb suport de Kylian Jornet
  6. Un cas peculiar de colonialisme interior: l’explotació espanyola dels Països Catalans
  7. L’ANC reivindica la lluita independentista a Urquinaona
  8. Pensar i fer (2). Mig segle d’involució econòmica, social, ideològica i política
  9. La catalanofòbia espanyolista
  10. L’Aplec del Puig resisteix la pluja i manté viva la flama del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid