Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Infraestructures
La CUP reclama la retirada del traçat del 4t Cinturó del POUM

La formació considera que cal daptar el POUM a les necessitats i possibilitats del municipi

26/03/2013 Territori
Victòria històrica de la Campanya Contra el Quart Cinturó Victòria històrica de la Campanya Contra el Quart Cinturó

La CUP a Santa Maria de Palautordera ha presenta una moció demanant la retirada de totes les carreteres no previstes en planejaments superiors, o sigui l'eliminació del 4t Cinturó, de la variant cap a Sant Esteve i el Montseny, i de la variant cap el polígon i la carretera de Campins.

Tenint en compte que, el passat mes de desembre la Direcció General de Calidad y Evaluación Ambiental y Medio Natural va emetre una resolució que declara finalitzat el procediment i arxiva l'expedient d'avaluació ambiental del projecte del Quart Cinturó, especificant que la resolució posa fi al procediment. Aquesta resolució del Ministerio de Medio Ambiente reconeix implícitament la solidesa de les argumentacions utilitzades per la Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC), i retorna l'expedient a la legalitat.

El 4t Cinturó per Santa Maria de Palautordera és una infraestructura que no està contemplada tampoc pel Pla d’Infraestructures i Transport de Catalunya (PITC), ni pel Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), ni en les planificacions de carreteres del Ministerio de Fomento. El PTIC determina que “les reserves del sòl i les propostes es modificaran quan pertoqui i si s'escau per adaptar-se a aquests plans”.

Adaptar el POUM a les necessitats i possibilitats del municipi

La formació és conscient que desclassificar la reserva de sòl relativa al 4t Cinturó suposa iniciar un nou procés de modificació del POUM i per tant reobre la possibilitat d’adaptar el POUM a les necessitats i possibilitats del municipi, així com d’adequar-lo al planejament superior. Per aquest motiu i ja que aquesta no és l’única reserva de sòl a Palau relacionada amb infraestructures viàries no reflectides en el PTIC, ni el PTMB, ni en les planificacions del Ministerio de Fomento, han presentat una moció per tal que es desclassifiqui la reserva de sòl de la variant cap a Sant Esteve i el Montseny planificada travessant Can Sala, Can Portell i Can Barceló, el vial d’accés cap al polígon industrial i la carretera de Campins dibuixada entre Can Pagà i el Virgili, així com el 4t Cinturó, totes elles infrastructures viàries planejades al POUM i no recollides en ordenaments superiors.

Per a la CUP, la crisi del sistema, unida a l’increment del preu dels carburants ha fet reduir el trànsit de vehicles privats i tots els indicadors confirmen que aquesta tendència es mantindrà. En aquesta línia,  considera que cal adaptar el POUM i corregir els errors de càlcul del passat, que vinculen aquestes infrastructures a un model de creixement insostenible que ha estat el responsable de danys ambientals irrecuperables i de la major crisi econòmica que hagi viscut el sistema.

I és que tal com indica el PTIC, la CUP entén que no s’haurien de dur a terme reserves de sòl innecessàries, i menys encara si tenim present que l’execució d’aquestes carreteres només serà possible si es recorre a finançament local i en aquests moments seria totalment injustificat destinar fons públics a construir noves carreteres, en un territori esquarterat per infrastructures.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid