Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Recursos naturals
La CUP defensa l’aigua del Segre i s’oposa als transvasaments

“En la mesura que el subministrament d’aigua deixa de ser un servei públic per a ser un negoci privat deixen de tenir-se en compte els criteris socials, ambientals i territorials i es valoren només els interessos econòmics dels seus gestors”

03/11/2012 Política

La possibilitat de transvasar l’aigua del Segre cap a les comarques costaneres, especialment cap a l’àrea metropolitana de Barcelona, és un perill real que reapareix cada cop que aquelles zones es troben en situacions de dèficit hídric.

Per evitar-ho la CUP ha remarcat el seu compromís en la defensa dels recursos naturals de les comarques de Ponent i la seva oposició a qualsevol transvasament d’aigua de la conca de l’Ebre “cap a les grans aglomeracions urbanes, industrials i turístiques de la costa”.

En un acte celebrat l'1 de novembre al costat del riu Segre al seu pas per Balaguer, els candidats Josep A. Vilalta i Helena Guillen van recordar que fa uns anys el PP, amb la complicitat de CiU, ja va intentar imposar el Plan Hidrológico Nacional (PHN) i pocs anys després només unes pluges intenses i imprevistes van impedir que el govern tripartit del PSC, ERC i ICV s’emportés l’aigua del Segre a Barcelona. 

A més, recorden també que el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, s’ha mostrat en més d’una ocasió partidari de cedir els excedents d’aigua del Segre a la capital catalana.

Segons Vilalta, aquest risc continua existint “perquè s’intenta revifar un model econòmic basat en el creixement especulatiu i insostenible, amb projectes com el Barcelona World al camp de Tarragona o l’intent fracassat d’ubicar l’Eurovegas al Baix Llobregat”.

Aquest perill, segons els independentistes, augmentaria encara més amb la privatització prevista de l’empresa pública Aigües del Ter-Llobregat, que abasteix la conurbació de Barcelona. “En la mesura que el subministrament d’aigua deixa de ser un servei públic per a ser un negoci privat deixen de tenir-se en compte els criteris socials, ambientals i territorials i es valoren només els interessos econòmics dels seus gestors”, afirma Vilalta.

Per la seva part, la balaguerina Helena Guillen, va insistir en la necessitat de mantenir els cabals ecològics del riu per a garantir el correcte funcionament de l’ecosistema fluvial i va subratllar que l’explotació dels recursos naturals han de generar riquesa a les zones on aquests s’obtenen.

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  7. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  8. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  9. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  10. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid