Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament d'espais
Els estudiants ocupen l'antiga facultat d'agrònoms a València

L'edifici està en desús des del 2010 i amb l'ocupació s'ha batejat amb el nom de "Casa de la Vaga" per centralitzar la informació de la vaga general de demà

13/11/2012 Drets i Llibertats
Pancarta que van penjar a teulada de l'entrada de l'antic edifici Pancarta que van penjar a teulada de l'entrada de l'antic edifici

Desenes d’estudiants valencians i membres de sindicats estudiantils, entre els quals cal destacar el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), van ocupar ahir l’antiga facultat d’Agrònoms de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Els estudiants es van enfilar a la teulada, des d'on han penjat una pancarta amb el lema "La llibertat no es demana, es pren". Posteriorment va pujar al terrat de l'edifici i van desplegar un gran cartell per identificar l'edifici amb el nom "La casa de la vaga" fent referència a la Vaga General de demà.

Els estudiants van remarcar la manca d'espais autogestionats on reunir-se i esperen que l'edifici serveixi "com a punt de confluència de cada col·lectiu, assemblea o persona". "Un centre on realitzar xerrades, debats o trobades sense haver de passar cap tràmit burocràtic o econòmic", reivindiquen.

Edifici en desús des de 2010

L'edifici es troba en desús des de 2010 quan els estudiants van ser traslladats a la nova Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronònoma i del Medi Natural, construïda al campus de Vera. La Universitat Politècnica va arribar a un acord amb la consellería de Sanitat per cedir-li l'edifici avui ocupat pels estudiants, per ampliar l'Hospital Clínic confrontant. No obstant això, el projecte mai va arribar a realitzar-se i el passat mes de març Sanitat va renunciar al projecte i va retornar la propietat dels terrenys a la UPV.

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  5. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  6. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  7. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  8. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  9. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
  10. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid