Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament d'espais
Els estudiants ocupen l'antiga facultat d'agrònoms a València

L'edifici està en desús des del 2010 i amb l'ocupació s'ha batejat amb el nom de "Casa de la Vaga" per centralitzar la informació de la vaga general de demà

13/11/2012 Drets i Llibertats
Pancarta que van penjar a teulada de l'entrada de l'antic edifici Pancarta que van penjar a teulada de l'entrada de l'antic edifici

Desenes d’estudiants valencians i membres de sindicats estudiantils, entre els quals cal destacar el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), van ocupar ahir l’antiga facultat d’Agrònoms de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Els estudiants es van enfilar a la teulada, des d'on han penjat una pancarta amb el lema "La llibertat no es demana, es pren". Posteriorment va pujar al terrat de l'edifici i van desplegar un gran cartell per identificar l'edifici amb el nom "La casa de la vaga" fent referència a la Vaga General de demà.

Els estudiants van remarcar la manca d'espais autogestionats on reunir-se i esperen que l'edifici serveixi "com a punt de confluència de cada col·lectiu, assemblea o persona". "Un centre on realitzar xerrades, debats o trobades sense haver de passar cap tràmit burocràtic o econòmic", reivindiquen.

Edifici en desús des de 2010

L'edifici es troba en desús des de 2010 quan els estudiants van ser traslladats a la nova Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronònoma i del Medi Natural, construïda al campus de Vera. La Universitat Politècnica va arribar a un acord amb la consellería de Sanitat per cedir-li l'edifici avui ocupat pels estudiants, per ampliar l'Hospital Clínic confrontant. No obstant això, el projecte mai va arribar a realitzar-se i el passat mes de març Sanitat va renunciar al projecte i va retornar la propietat dels terrenys a la UPV.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  7. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid