Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sondeig
El CEO dóna fins a 3 diputats a la CUP

El baròmetre dóna a la CUP una intenció directa de vot de l'1,6%, per sobre de SI (1,0%) i C's (1,2%)

09/11/2012 Política

La CUP-Alternativa d'Esquerres podria entrar al Parlament amb tres diputats, i per tant formaria subgrup parlamentari. Així es desprèn de la tercera onada del Baròmetre d'Opinió Política (BOP) que ha elaborat el Centre d'Estudis d'Opinió (CEO).

El director del CEO, Jordi Argelaguet, ha pronosticat que d'obtenir representació la CUP podria afectar "una mica" a CiU. El baròmetre dóna a la CUP una intenció directa de vot de l'1,6%, per sobre de SI (1,0%) i C's (1,2%).

Per demarcacions, la de Tarragona és la que registrat una intenció de vot més alta favorable a la CUP, amb el 2,1%, seguit de Tarragona (1,9%), Barcelona (1,6%), Girona (1,5%) i Lleida (1,0%). La intenció de vot és més alta en homes (2,1%) que en dones (1,9%) i domina la franja d'edat de 18 a 34 anys, que dobla les altres.

La simpatia que els enquestats senten per la CUP (1,7%) també és superior a la dels actuals membres del subgrup parlamentari, format per SI (1%) i C's (1,5%) amb tres diputats cadascun. 

Pel que fa als indecisos, destaca el 2% que dubta entre ERC i la CUP a la demarcació de Girona (el 0% dubta entre ERC i SI, cosa que no passa a cap altra circumscripció). A Barcelona el 0,7% dubta entre ERC i CUP, a Lleida l'1,4% i a Tarragona l'1,3%. En aquesta última demarcació, el 2% dubta entre ICV-EUiA i la CUP, el 0,7% a Lleida.

A la demarcació de Girona sobta també el 0,7% que dubta entre CiU i la CUP, el 0,4% a Barcelona. Els dubtes sobre si decantar-se per la CUP o SI són escassos, i el baròmetre només reflecteix un 2% a Lleida.

Majoria absoluta de CiU i SI fora del Parlament

El baròmetre del Centre d'Estudis d'Opinió, que està fet a partir d'una enquesta feta a 2.500 persones realitzada el 31 d'octubre, dóna la majoria absoluta a CiU en aquestes eleccions al Parlament amb un resultat d'entre 69 i 71 diputats. El PP se situa com a segona força aconseguint entre 18 i 19 escons, mentre que el PSC queda tercer obtenint 15 diputats.

ERC en suma 14, ICV-EUiA es manté amb 10 escons i Ciutadans creix fins als 6. SI, en canvi, queda fora del Parlament i la CUP oscil·la entre els 0 i els 3 diputats.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid