Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Eleccions
L'èxit d'EH Bildu "dóna empenta a la CUP per encarar el 25-N"

Una delegació de la CUP va viatjar a Bilbao diumenge per donar suport a EH Bildu

22/10/2012 Política

Els resultats d'EH Bildu a les eleccions basques "donen ànims i empenta a la CUP–Alternativa d'Esquerres per encarar les eleccions del 25 de novembre" i per fer arribar "la veu de la unitat popular i el projecte de l'esquerra independentista al Parlament de Catalunya".

Així ho ha afirmat la delegació de la CUP que diumenge va viatjar a Bilbao per donar suport a EH Bildu i transmetre el suport de la CUP a l'esquerra abertzale. El grup estava encapçalat pel número 3 de la candidatura CUP-Alternativa d'Esquerres per Barcelona, Quim Arrufat.

Arrufat ha afirmat que els resultats d'EH Bildu són "la constatació definitiva que s'ha obert una nova etapa al País Basc en què el sobiranisme d'esquerres jugarà un paper determinant". El també regidor de la CUP a Vilanova i la Geltrú ha felicitat EH Bildu i ha constatat l'"afebliment del projecte espanyolista que representen PP i PSOE".

Tot amb tot, ha denunciat que el País Basc "encara és lluny de la normalització política i democràtica perquè membres destacats de l'esquerra abertzale com ara Arnaldo Otegi continuen empresonats". 

Diumenge EH Bildu va obtenir 21 escons i es va convertir en la segona força política al Parlament de Gasteiz, posant fi així a un període de prop d'una dècada sense poder-se presentar-se públicament a cap procés electoral a través d'una organització legalitzada.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid