Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
12-O
L’espanyolisme no omple ni la plaça de Catalunya de Barcelona

Sota el lema “Catalunya som tots”, els congregats, uns 8.000 i mai sense acabar d’omplir l’espai, han mostrat senyeres, banderes bicolors i han corejat càntics antiindependentistes i a favor de l’unitat de l’Estat

12/10/2012 Política

Partidaris de la unió amb Espanya s’han concentrat aquest matí a la plaça de Catalunya de Barcelona, responent a la convocatoria de la plataforma d’Espanya i Catalans i l’anomenat Moviment Cívic d’Espanya.

Sota el lema “Catalunya som tots”, els congregats, uns 8.000 i mai sense acabar d’omplir l’espai, han mostrat senyeres, banderes bicolors i han corejat càntics antiindependentistes i a favor de l’unitat de l’Estat.

Entre els reunits, que han vingut també en autobusos des d’altres parts de l’Estat, s’hi trobaven representants del Partit Popular català i Ciutadans. En aquest sentit, cal destacar la presencia dels presidents d’ambdós partits, els Alicia Sánchez-Camacho i Albert Rivera.

Els dos diputats han estat colze a colze amb una concurrència que parlava majoritàriament castellà i, volgut o no, amb representants de l’extrema dreta, que s’han fet sentir.

Ànima ultra

D’aquesta manera, tot i que els convocants han esmerçat esforços per moderar el missatge, la concentració ha tingut en alguns moments un regust ultra i totalitari. Així, a la plaça s’hi trobaven integrants de col.lectius xenòfobs com el Casal Tramuntana de Barcelona, les Brigades Blanquiazules de l’Espanyol i el president de Plataforma per Catalunya, Josep Anglada.

En alguns punts de la mobilització s’hi han sentit amenaces de mort a l’independentisme, lloances a la Guàrdia Civil i l’exèrcit i càntics d’”Artur mas a la cámara de gas”. De la mateixa manera, alguns assistents han lluït banderes franquistes i de la creu de Sant Andreu, símbol requeté.

Així mateix, a l’acabar l’acte alguns manifestants han intentat marxar cap a la plaça de la Universitat, on l’Esquerra Independentista s’hi ha concentrat contra la Hispanitat i pel dret a l’autodeterminació. Amb tot, el fort dispositiu policial que envoltava la marxa els ho ha acabat impedint.

Material violent requisat

Els Mossos d'Esquadra, que han desplegat mig miler d'agents a Barcelona, han decomissat diversos objectes violents. A més, han hagut d’evacuar un parell de persones ubicades a l’escenari de la Plaça de Catalunya per tal d’evitar enfrontaments entre diverses persones.

En total s’han practicat 118 identificacions preventives a Barcelona i Terrassa, de les quals s’ha decomissat una navalla amb empunyadura de color marró sense simbologia, una navalla amb d’empunyadura doble (amb dibuix de creu gamada) i amb dibuix d’àguila i esvàstica al fil, una navalla amb empunyadura negra i dibuix d’esvàstica de color vermell, un puny americà, dues xapetes de simbologia nazi, dues màscares antigàs, una pistola tipus tàser i diversos pals.

A més, els Mossos han revelat que al voltant d’un 10% de les persones identificades eren de fora de Catalunya.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  7. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  8. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  9. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  10. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid