Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Casals
El Casal Popular Tio Cuc d'Alacant celebra el seu primer aniversari

L'espai va cobrir un buit en les reivindicacions culturals, lingüístiques, nacionals i socials que va deixar el tancament del Casal Jaume I a la ciutat d'Alacant

01/10/2012 Cultura

El proper dissabte 6 d'octubre el Casal Popular Tio Cuc d'Alacant celebrarà el seu primer aniversari. Ha estat un any ple d'activitats com ara tallers per la recuperació de sabers tradicionals, poemes, exposicions, concerts, xerrades i debats... en definitiva, un any dinamitzant la vida cultural a Alacant.

Per celebrar l'efemèride, des del Casal Popular han preparat una jornada festiva pel proper dissabte que consistirà en una concentració en memòria de Miquel Grau, jove alacantí de 20 anys d'edat, militant del Moviment Comunista del País Valencià que va morir a causa de l'agressió d'un feixista mentre penjava cartells que convocant a la Diada del País Valencià juntament amb altres companys i companyes. Durant l'acte d'homenatge es realitzaran parlaments i també l'actuació del cantautor alacantí Andreu Terol. 

A continuació es realitzarà una cercavila fins al Casal Popular on tindrà lloc una “picadeta” per als assistents, i per tancar la jornada un concert al mateix Casal amb Natxo Gironés. 

La creació del Casal 

La idea de la creació del Casal Popular Tio Cuc d'Alacant va néixer farà cosa de dos anys i mig, quan després del tancament del Casal Jaume I, la ciutat d'Alacant va quedar sense cap centre capaç d’aglutinar un projecte valencianista, de defensa de la llengua i la cultura; és per això que es va madurar la idea que calia un casal on les persones i les entitats que defensen l’ús, dignitat i normalització del valencià es pogueren trobar i promocionar la llengua i la cultura pròpies d’Alacant. 

Un ampli suport 

Val a dir també que el Casal ha estat possible per l'impuls de diferents entitats i organitzacions, des de militants de Maulets (actual Arran), d’Endavant-OSAN, del SEPC, d’Escola Valenciana i del Bloc Jove, però també d’altres col·lectius culturals de la ciutat, o que no tenien cap adscripció concreta i han trobat en el Casal Popular un bon espai per a treballar.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  7. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  8. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  9. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
  10. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid