Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Unes 200 persones condemnen les detencions de Bunyola

Silenci i espelmes contra la repressió de les forces de seguretat. Aquesta fou la contestació als actes que dilluns vespre es produïren a Bunyola, quan la Guàrdia Civil va detenir quatre persones en el marc d'una protesta en contra de la visita del president del Govern

01/06/2012 Drets i Llibertats
Unes 200 persones condemnen les detencions de Bunyola Unes 200 persones condemnen les detencions de Bunyola | Autor: equip

La formació Esquerra Oberta de Bunyola (EOB) convocà ahir una concentració a la plaça del municipi, pacífica i silenciosa, per mostrar el seu rebuig a les maneres que exhibí la Guàrdia Civil. El seu portaveu, Andreu Bujosa, condemnà l'actuació "desmesurada" de les forces de seguretat i "la repressió que exerceixen els agents". També manifestà solidaritat amb els detinguts ahir a Palma i a Manacor per l'ocupació de la Conselleria d'Educació i les protestes contra Bauzá.A l'acte, hi assistiren unes 200 persones, entre les quals hi havia els quatre detinguts i posats en llibertat dimarts al matí, els seus familiars i amics, veïns de Bunyola, i una àmplia representació dels moviments d'Esquerra. Biel Barceló, Miquel Ensenyat, Antoni Noguera, Andreu Caballero i Rafel Sedano, tots del PSM; Joan Lladó (Esquerra) i Maria Antònia Font (STEI-i) són algunes de les cares conegudes que anit foren a Bunyola. L'acte acabà amb un fort aplaudiment.

Un dels joves detinguts, Antoni S. i membre del col·lectiu Endavant, digué que està molt agraït per les mostres de suport rebudes al llarg de la setmana. "El telèfon no deixa de sonar", indicà, alhora que afegí que amb aquesta solidaritat "es demostra que quan es comet una injustícia la gent surt al carrer". El jove també traslladà el seu suport als detinguts d'ahir i assegurà que "no podran amb tots els mallorquins. Que la lluita continuï al carrer". Així mateix, Marcel Pich, portaveu d'Endavant, se solidaritzà amb tots els detinguts i recordà que "la lluita continua". Va denunciar "l'actitud prepotent del delegat del Govern" i va criticar els "costosos desplegaments de les forces de seguretat en temps de crisi".

Font: Diari de Balears

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid