Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi Ambient
Concentració antinuclear pel 1r aniversari de la catàstrofe de Fukushima a Palma

Sota el lema "Mai més cap Fukushima", convoquen una concentració vigília a la Plaça de Cort, per al dissabte, 10 de març, a les 19.00 hores.

08/03/2012 Territori
Els grups ecologistes Amics de la Terra, GOB i Greenpeace Mallorca, juntament amb la Fundació Deixalles, convoquen a totes aquelles persones, associacions i organitzacions a sumar-se al rebuig a l'energia nuclear, amb motiu del primer aniversari de la catàstrofe nuclear de Fukushima al Japó. Sota el lema "Mai més cap Fukushima", convoquen una concentració vigília a la Plaça de Cort, per al dissabte, 10 de març, a les 19.00 hores, segons informa Tribuna Mallorca

Durant un any, assenyalen els convocants, la indústria nuclear i els seus grups de pressió han realitzat tot tipus de maniobres per a que Fukushima sembli un esdeveniment superat. La realitat, però, és que les conseqüències de la catàstrofe són encara molt vigents i els seus efectes perduraran durant dècades.

Les organitzacions pretenen que el dissabte 10 de març sigui un dia per a recordar les víctimes de l'accident i per exigir que es prenguin les mesures necessàries per a que no es torni a produir una catàstrofe semblant, de les que Fukushima i Xernòbil són els màxims exponents. Aaixò passa exclusivament, apunten, per prescindir d'aquesta tecnologia, que és perfectament possible a nivell econòmic i desitjable des del punts de vista social i mediambiental.

Denuncien que a l'Estat Espanyol, tot i que la central de Garoña és idèntica al reactor de Fukushima, una de les més velles del món i amb una data de tancament establerta, el Govern ha prolongat el seu funcionament de manera absolutament irresponsable, posant en risc les persones a canvi de que els seus propietaris segueixin guanyant enormes quantitats de doblers, mentre el preu de l'electricitat per als ciutadans serà el mateix.

Per tot això, conviden la societat a participar en aquesta activitat commemorativa i a reclamar un pla de tancament progressiu però urgent de les centrals nuclears a tot l'Estat Espanyol, tot començant per les més velles i perilloses, de les quals Garoña és el màxim exponent.
Valora
Per saber-ne més
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid