Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Municipis republicans
La CUP torna a presentar la moció antimonàrquica a Sant Cugat

L'equip de govern va retirar la moció de l'ordre del dia a última hora

14/02/2012 Política
Després que el ple municipal de Sant Cugat del Vallès rebutgés el passat 16 de gener debatre la moció antimonàrquica presentada per la CUP, aquesta formació ha decidit tornar-la a presentar.

Els regidors de la CUP van decidir abandonar la sessió plenària per la retirada a l'últim moment de l'ordre del dia de la moció de censura popular a la monarquia espanyola per així declarar Sant Cugat del Vallès vila antimonàrquica. Al ple de dilluns que ve la formació tornarà a presentar una moció en el mateix sentit amb modificacions perquè l'equip de govern l'aprovi "i no torni a recórrer a excuses de presumpta il·legalitat per no voler debatre sobre la qüestió de la monarquia".

La moció demana declarar Sant Cugat municipi republicà imoralment exclòs del domini de la monarquia espanyola i expressar la voluntat de viure en una societat plenament lliure i democràtica, on es respecti la sobirania popular i la igualtat entre ciutadans.

A més, demana sol·licitar al Parlament de Catalunya que iniciï els tràmits necessaris per presentar una proposició de llei al Congrés espanyol de reforma de la Constitució espanyola que contempli l’abolició de la monarquia. També estableix la retirada dels símbols monàrquics de les institucions municipals així com la retirada de tot suport econòmic a la Casa Reial i que aquestes partides pressupostàries es destinin a millorar els serveis públics retallats.
Valora
Rànquings
  1. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  2. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  3. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  4. La Festa de l’Ós ja omple de tradició i ritu els carrers de Sant Llorenç de Cerdans
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  7. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  8. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  9. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
  10. Tossudament alçats!
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid