Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Recursos bàsics
Les empreses privades aprofiten la crisi per privatitzar l'aigua

Un acte celebrat ahir a Can Vies va servir per recordar que tots els governs de la història recent han estat implicats en un transvasament

02/12/2011 Territori
Les grans empreses estan aprofitant l'actual clima de crisi per privatitzar els recursos hídrics. Annalis Brookeman, membre del col·lectiu L'aigua És Vida, va denunciar ahir en un acte a Can Vies els ponts que el món privat està tendint amb la gestió pública dels recursos hídrics –i dels energètics i naturals en general- i va denunciar que la societat està perdent poder de decisió davant les grans empreses.

Davant d'això va fer una crida a col·laborar amb el col·lectiu de recent creació L'Aigua És Vida, el qual es proposa obrir una sèrie de cicles per analitzar com i per què s'està produint aquesta privatització, entenent que la informació en aquest camp és important de cara a realitzar una proposta ciutadana seriosa i que compti amb el màxim suport possible per a una gestió més racional de l'aigua.

“Cal tendir a formes de decisió col·lectives en la gestió dels recursos hídrics, perquè és un tema on tothom hi tenim molt a dir i que ens afecta moltíssim", va afirmar, Brookeman, que va advertir que "no podem permetre que el benefici privat passi per davant de les necessitats de les persones”.

A l'acte, titulat “Defensem los nostres rius dels atacs transvasistes” i organitzat pel col·lectiu Jóvens de l'Ebre, també hi va participar Susanna Abella, membre de la Plataforma en Defensa de l'Ebre. Abella va remarcar que la lluita antitransvasista ha arribat ja a la tercera generació d'ebrencs. En 30 anys, tots els governs possibles, siguin del color que siguin, han estat implicats en un transvasament.

Abella va denunciar l'impacte de les diferents infraestructures hidràuliques que s'estan construint arreu del país, construïdes per separat però pensades en conjunt com a transvasaments encoberts i va fer una crida a la mobilització advertint que s'acosten temps especialment durs i que cal estar preparats.
Valora
Rànquings
  1. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  10. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid