Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Concentració contra la mercantilització del subministrament de l'aigua

Aquest matí membres de la Plataforma Aigua és Vida han mostrat la seva indignació davant a l'Hotel Constanza NH de Barcelona, on es reunien responsables polítics i les majors empreses del sector del tractament de l'aigua en un acte informatiu del Pla de Gestió de les Conques Internes de Catalunya sobre les possibilitats de negoci de l'aigua.
 
Durant la concentració, els membres d'Aigua és vida mitjançant fletxes han assenyalat qui són els "Hidrobotiguers", els "hidroempresaris" i "Hidrolucradors" i també portaven pancartes amb el lema "l'Aigua és Vida i no una Mercaderia".

16/11/2011 14:38 Territori
La campanya “Aigua es Vida” i totes les organitzacions que en formen part consideren que aquests “Mercats Líquids” són un negoci il·legítim perquè abans de facilitar el fer jocs financers a les empreses, les administracions públiques han de vetllar per un abastament suficient i de qualitat per a la població.

“Aigua és vida” considera que la justificació de l'entrada de les empreses privades en la gestió de les infraestructures, que nosaltres hem pagat amb els nostres impostos, per sanar el deute permès pels successius governs de la Generalitat és infundada. Si el diner recaptat mitjançant les tarifes no hagués de pagar els beneficis dels accionistes d'aquestes empreses i multinacionals podríem gaudir d'una gestió econòmica viable, eficient, transparent i equitativa. Si la gestió es privatitza o es creen els anomenats mercats líquids l'estafa a la població serà un fet perquè els beneficis no revertiran en la prevenció de la contaminació si no en solucions de final de canonada, tampoc es promourà l'estalvi ni l'equitat social de les tarifes si no l'increment de clients, consums a la recerca de més benefici.

El model de finançament, les obres a prioritzar i el model de gestió són assumptes d'un interès social bàsic per a tots els sectors de la població i no només dels que poden pagar 1.200 € més 18% IVA per poder accedir a una informació. Atès que no existeix cap espai participatiu legitimat obert a la ciutadania, aquesta forma d'actuar deixa de banda el reconegut dret ciutadà a tenir la suficient informació ambiental i a poder participar en la presa de decisions incomplint de forma evident la normativa europea vigent (Conveni Aarhus i la Directiva Marc d'Aigua).
 
Font: Ecodiari
 
Per saber-ne més: 
 
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. "Temps de mobilització"
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid