Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Dispersió
"La superació del conflicte basc ha de comportar la tornada a casa dels presos"

Uns 400 expresos realitzen un acte conjunt per demanar la fi de l'etapa de repressió

11/12/2011 Internacional
Els prop de 400 expresos polítics bascos han realitzat aquest diumenge una roda de premsa a Azpeitia per proclamar que "el conflicte d'Euskal Herria ha de superar l'etapa de la repressió i el sofriment i la superació d'aquesta etapa ha de comportar la tornada a casa de tots els presos i fugits". "Això és el que entenem com amnistia", han indicat. Els expresoners han fet una crida a acudir a la manifestació del 7 de gener a Bilbo, que segons han afirmat "marcarà una frontera entre el passat i el futur".

"A partir d'aquest dia, la tornada a casa dels presos i fugits estarà més a prop", han asseverat. Segons han assenyalat, els "fonaments i les conseqüències del conflicte segueixen aquí i una mostra d'això és la política penitenciària que porten a terme els estats espanyol i francès".

Segons informa el diari Gara, Begoña Uzkudun i José Antonio Torre Altonaga han llegit un text en què han apuntat que en els últims 50 anys han estat més de 10.000 les persones que han estat empresonades per "raons polítiques" i han precisat que el Col·lectiu de Preses i Presos Polítics Bascos (EPPK) es compon actualment de 616 persones. Després de reafirmar el seu "compromís adquirit amb Euskal Herria i amb els drets dels seus ciutadans", han insistit que la majoria dels ciutadans bascos segueix "reivindicant una solució democràtica al conflicte".

En aquesta línia, han remarcat que "s'han pres decisions i realitzat passos unilaterals a favor de la solució, però els fonaments i les conseqüències del conflicte segueixen aquí", com ho és l'actual política penitenciària dels estats espanyol i francès. Els expresos han denunciat que les situacions "extremes imposades" als reclusos "segueixen sense superar-se" i que aquests són "blanc del xantatge de l'Estat, que els planteja una única opció: penediment o cadena perpètua".
Valora
Rànquings
  1. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  2. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  3. La dignitat no entén de competències
  4. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  5. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  6. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  7. La Plataforma 31D crida a la mobilització pel dret a decidir
  8. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  9. El Parlament aprova mesures per garantir la participació ciutadana i municipal en el nou model energètic
  10. La Intersindical presenta al·legacions pel nom del nou CAP de Sant Fruitós de Bages
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid