Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets
Les parelles homosexuals daneses es podran casar per l'església

Dinamarca ja va ser el primer país del món a reconèixer per llei la unió civil entre dues persones del mateix sexe

27/11/2011 Drets i Llibertats
Les parelles homosexuals daneses es podran casar per l'església. L'Església Evangèlica Luterana ha cedit a la petició del govern de casar dones amb dones i homes amb homes. Dinamarca ja va ser el primer país del món a reconèixer per llei la unió civil entre dues persones del mateix sexe, i ara fa un pas més permetent que es casin també per l'església. Un pas important tenint en compte que la majoria de la població danesa, més del 80%, pertany a l'Església Evangèlica Luterana i dos terços dels danesos estan a favor d'un matrimoni religiós d'homosexuals.

La proposta de llei impulsada pel govern de centreesquerra passarà ara al Parlament. Fins ara l'Església Luterana s'havia negat a la paritat completa entre homosexuals i heterosexuals, i consentia només que les parelles gais fossin beneïdes a l'església un cop celebrat el ritu d'unió civil. No obstant això, aquesta vegada els bisbes han acceptat la proposta del govern danès de celebrar casaments d'homosexuals.

L'altra cara de la moneda és però, que la proposta de llei -que es podria aplicar a l'estiu- permet que un pastor luterà es pugui negar a casar parelles del mateix sexe. En aquest cas, la parella haurà d'adreçar-se a una altra parròquia.
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Crònica d’una mort anunciada
  5. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid