Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ofensiva neoliberal
ERC es mostra oberta a pactar les retallades amb el Govern

Junqueras es mostra favorable a apujar les taxes universitàries i beneeix el tiquet sanitari

25/11/2011 Política
"ERC està disposada a parlar amb el Govern de com s'ha de sortir d'aquesta situació i quin ha de ser el model postcrisi". El president d'ERC, Oriol Junqueras, no es tanca a negociar amb Mas l'aplicació de la nova onada de retallades antisocials perquè les pugui tirar endavant amb el suport republicà. "Segur que hi ha possibilitats d'entesa amb CiU", ha dit, i ha afegit: "Estem disposats a donar la mà al Govern per negociar possibles sortides de la crisi". Així doncs, tot i que diu prioritzar la lluita contra el dèficit fiscal, beneeix també algunes mesures d'ajustament de Mas.

Si bé Junqueras no s'ha mostrat favorable a donar suport a totes les retallades, sí que ha obert la porta a negociar-les, i en aquest sentit ha dit en una entrevista a Rac1 que està d'acord amb la implantació del tiquet moderador, és a dir el pagament de les receptes impulsat pel conseller de Salut, Boi Ruiz, expresident de la patronal del sector sanitari concertat i clar defensor de les assegurances privades i del copagament sanitari. El líder d'ERC ha assenyalat que "qualsevol mesura que contribueixi a la progressivitat i al creixement econòmic estaria bé considerar-la".

"Sens dubte cal un ajustament financer i nosaltres estem disposats a parlar de com es retallen despeses", ha dit, afirmant que "tots hem de fer sacrificis".

Junqueras ha admès que "vénen moments difícils per a ERC, els anys seran complicats" i ha remarcat que depenent "de l'actitud" hi podria haver una fusió amb Reagrupament.

Favorable a l'augment de les taxes universitàries

Junqueras, que fa molts anys que és professor d'història a la UAB, ha assegurat que "potser convé apujar les taxes universitàries" com a via per estimular "l'esforç i el mèrit". Les taxes ja van ser incrementades i situen la universitat catalana al capdamunt del rànquing europeu en les universitats més cares. Amb tot, ha matisat que s'hauria de destinar a gestionar beques.
Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  4. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  5. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  8. Filmin blanqueja la repressió i pren partit contra la llibertat
  9. Mig centenar de persones es planten a les oficines de Vandor per exigir la renovació dels contractes i denunciar lloguers il·legals
  10. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid