Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ofensiva neoliberal
ERC es mostra oberta a pactar les retallades amb el Govern

Junqueras es mostra favorable a apujar les taxes universitàries i beneeix el tiquet sanitari

25/11/2011 Política
"ERC està disposada a parlar amb el Govern de com s'ha de sortir d'aquesta situació i quin ha de ser el model postcrisi". El president d'ERC, Oriol Junqueras, no es tanca a negociar amb Mas l'aplicació de la nova onada de retallades antisocials perquè les pugui tirar endavant amb el suport republicà. "Segur que hi ha possibilitats d'entesa amb CiU", ha dit, i ha afegit: "Estem disposats a donar la mà al Govern per negociar possibles sortides de la crisi". Així doncs, tot i que diu prioritzar la lluita contra el dèficit fiscal, beneeix també algunes mesures d'ajustament de Mas.

Si bé Junqueras no s'ha mostrat favorable a donar suport a totes les retallades, sí que ha obert la porta a negociar-les, i en aquest sentit ha dit en una entrevista a Rac1 que està d'acord amb la implantació del tiquet moderador, és a dir el pagament de les receptes impulsat pel conseller de Salut, Boi Ruiz, expresident de la patronal del sector sanitari concertat i clar defensor de les assegurances privades i del copagament sanitari. El líder d'ERC ha assenyalat que "qualsevol mesura que contribueixi a la progressivitat i al creixement econòmic estaria bé considerar-la".

"Sens dubte cal un ajustament financer i nosaltres estem disposats a parlar de com es retallen despeses", ha dit, afirmant que "tots hem de fer sacrificis".

Junqueras ha admès que "vénen moments difícils per a ERC, els anys seran complicats" i ha remarcat que depenent "de l'actitud" hi podria haver una fusió amb Reagrupament.

Favorable a l'augment de les taxes universitàries

Junqueras, que fa molts anys que és professor d'història a la UAB, ha assegurat que "potser convé apujar les taxes universitàries" com a via per estimular "l'esforç i el mèrit". Les taxes ja van ser incrementades i situen la universitat catalana al capdamunt del rànquing europeu en les universitats més cares. Amb tot, ha matisat que s'hauria de destinar a gestionar beques.
Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  2. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  3. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  4. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  5. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  6. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  7. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  8. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid