Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Corredor Mediterrani serà una realitat l'any 2030

Les aspiracions -i pressions- del govern espanyol de desviar el Corredor Mediterrani -que unirà els ports dels Països Catalans- per Madrid i impedir que arribés a Alacant han resultat fallides. Finalment, la Comissió ha anunciat aquest dimecres en una conferència de premsa la decisió d'incloure el Corredor Mediterrani complet com a eix prioritari de transport europeu pel 2030.

Brussel·les subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies, que connecta la frontera de l'estat francès amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria. Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires.

19/10/2011 13:39 Economia

L'eurocomissari de Transports, Siim Kallas, l'encarregat d'anunciar la decisió, ha descartat la travessia central dels Pirineus que volia el govern espanyol, tot i que se n'està estudiant la viabilitat, segons Kallas, de manera que es deixa la porta oberta "a llarg termini" perquè tant l'estat espanyol com el francès el volen.

Així, tot i la insistència aragonesa i espanyola, Brussel·les no vol pagar ara l'excavació d'un túnel d'entre 30 i 60 quilòmetres per sota els Pirineus per connectar Saragossa i Tolosa al marg de Catalunya. Kallas ha qualificat la idea d'un túnel entre Aragó i França com d'idea "poc realista". Amb tot, finalment sí que s'ha aprovat connectar Saragossa i Madrid amb Algesires i els corredors mediterrani i atlàntic. En aquest sentit, des d'Algesires, es pujarà fins a Madrid i Saragossa.

El corredor atlàntic també ha estat acceptat com a prioritari per la CE. Així, l'eix connectarà Portugal, via Madrid i Valladolid, amb el País Basc incloent Bilbao com a port principal.

Els presidents dels Països Catalans celebren la decisió

Els presidents de la Generalitat de Catalunya, la Generalitat Valenciana i del Govern de les Illes Balears, a més del de Múrcia, han celebrat en un comunicat conjunt, pocs minuts després que es fes pública la decisió de la Comissió Europea, que el corredor mediterrani esdevingui un eix prioritari. Alberto Fabra, Artur Mas, José Ramón Bauzá i Ramón Luis Valcárcel han manifestat "la seva alegria per aquesta decisió, i el seu desig que aquesta infraestructura pugui entrar en servei al més aviat possible".

"Per primera vegada en la història es trenca l'Espanya radial i es planteja una estructura mallada que ens comunica i ens uneix", manifesten, i afegeixen que "convé que el Govern de l’Estat sigui coherent amb aquesta aposta". "El corredor fa més forta Europa i ens fa més forts a Europa", sentencien.

Així mateix, subratllen que el corredor suposarà un estalvi de 30.000 milions d’euros entre 2016 i 2045 en concepte de transferència de trànsit per carretera al ferrocarril i 36.500 milions en estalvi de temps segons recullen els estudis de Ferrmed. A més, l’execució de l’obra suposarà la creació de 65.000 llocs de treball anuals als diferents territoris per on passarà.

Per saber-ne més:

Per quina raó el corredor mediterrani és essencial per a Europa (VilaWeb)

Els mitjans valencians i principatins, a favor del Corredor Mediterrani 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid