Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un llibre-disc recull la poesia d'Estellés i la seva estreta relació amb la música

La poesia de Vicent Andrés Estellés i la seua estreta relació amb la música són l'eix principal del nou llibre que s'ha editat al voltant de l'obra de l'imprescindible autor burjassotí. "Ara Estellés. 12 poemes, 12 cançons a Benicarló", publicat per Onada, fa una completa ullada sobre la vida i la influència del considerat millor poeta en valencià del segle XX, a l'altura dels grans clàssics com Ausiàs March.

El llibre, a més a més, s'acompanya d'un disc amb 12 cançons en les quals Ximo Caffarena enllaça les rimes estellesianes amb els ritmes tradicionals valencians.

08/09/2011 12:53 Cultura
L'obra conté tot un seguit d'articles i ponències al voltant de la figura de Vicent Andrés Estellés, signats per Pau Alabajos, Miquel Gil, Maria Conca, entrevistes a Ferran Carbó i Dominic Keown. El llibre s'acompanya d'un CD de 12 cançons compostes per Ximo Caffarena, que combina les rimes estellesianes amb les músiques tradicionals valencianes.

 

Els impulsors d'aquest volum han estat professors i professores de l'IES Joan Coromines, de Benicarló. Aquest institut va acollir, a la primavera de l'any passat, unes Jornades d'Homenatge a Estellés. Es commemorava el quart de segle de l'estada del poeta a la població del Baix Maestrat i per celebrar-ho, es van programar un seguit d'actes amb convidats de primera fila dins del món cultural català: acadèmics com Maria Conca o Ferran Carbó, literats com Isabel-Clara Simó o Jaume Pérez Montaner, músics com Xavi Sarrià, Miquel Pujadó, Feliu Ventura. La llista va ser extensa i les conferències, recitals, concerts, exposicions i presentacions van ser un èxit de públic i de cobertura mediàtica.

 

El professorat del Coromines va arreplegar les intervencions d'alguns dels convidats i va proposar a Ximo Caffarena -que ha estat membre d'Al Tall o Urbàlia Rurana, entre d'altres- la composició d'un disc, on s'han combinat dos dels tresors culturals valencians, com són les músiques populars i les rimes del fill del forner.

 

Estellés i Ovidi

 

"Ara Estellés" és una obra diversa, però la música és un dels ingredients essencials. El de Burjassot no era músic, però al voltant de la seua obra, cantautors i grups l'han feta seua. Ja en el llindar, Pau Alabajos recorda la relació d'amistat entre Vicent Andrés Estellés i Ovidi Montllor. Precisament Alabajos aporta un article al llibre, igual que Miquel Gil. Un altre capítol posa sobre la taula els gèneres musicals populars i tradicionals de València. Serveix de preparació per a apreciar la tasca que ha fet Caffarena a l'incorporar jotes, albaes o dansaes als textos estellesians i que es poden escoltar amb les veus del mateix Caffarena, Vicent Torrent o Teresa Aparicio.

 

 

La publicació de "Ara Estellés. 12 poemes, 12 cançons a Benicarló" coincideix amb la celebració de la II Festa Estellés en nombroses viles i ciutats, tant del País Valencià com d'altres indrets catalanoparlants o fins i tot, a Múnic. Un senyal incontestable de l'admiració i popularitat que continua mantenint el de Burjassot divuit anys després de, com diria l'Ovidi Montllor, anar-se'n de vacances.

 

Per saber-ne més:

Els poemes de Vicent Andrés Estellés s'escampen arreu de la nació 

 

 
 
 
 

 

Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  5. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  6. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  7. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  8. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
  9. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  10. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid