Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'espanyol als Països Catalans: dret de lladre

Per Toni Cucarella. Publicat al seu bloc el 5 de setembre de 2011.

S’exclama la premsa ultranacionalista espanyola (el Mundo, ABC) perquè hi ha qui diu que la interlocutòria contra el model lingüístic de Catalunya és una agressió al català, i encara s’escarota més –s’encén com un histriònic lluquet hispànic– quan exigeix, «a grito pelao», més castellà a les aules de Catalunya, fins i tot afirma –caga’t ja, Martorell!– que el castellà és llengua «natural» de Catalunya i que hi té drets!

13/09/2011 19:37 Hemeroteca
Toni Cucarella Toni Cucarella

Drets de lladre hauríem de considerar-los a tenor, si més no, de la forma com durant segles han imposat el castellà arreu dels Països Catalans. És com si el lladre reclamara a la víctima els diners que li havia robat després que la víctima els haguera recuperats, si no tots, almenys una part. Reclama el lladre, doncs, tot ofès i digne, els diners que havia robat, i tanmateix no és aquest el disbarat més gros. L’aberració monstruosa és que els tribunals de justícia (sic) li facen costat i li donen la raó. Justícia espanyola, veges tu... Perfum de merda, com si diguérem.

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  4. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid