Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El PP clausura la primera emissora pública de l'Estat, a Mallorca i en català

Sense senyal a Mallorca. El ple del Consell de Mallorca ha aprovat aquest dijous iniciar el desmantellament de Ràdio Televisió de Mallorca (RTVM). 115 professionals se'n van al carrer per culpa d'un Consell que, amb majoria absoluta del PP, ha perseguit el tancament d'una emissora pública que l'oposició i les entitats reiteren que és viable econòmicament i indispensable per garantir la pluralitat informativa i la llibertat d'expressió.
 

Segons informa Diari de Balears, la mesura ha prosperat amb els vots a favor dels 19 consellers del PP i els vots en contra dels 13 del PSOE i la coalició liderada pel PSM. La de RTVM serà la primera clausura d'una radiotelevisió pública que es practica a l'estat espanyol.

28/07/2011 18:31 Comunicació

Durant el seu debat, el conseller socialista Jaume Garau ha afirmat que l'ens és viable econòmicament i just costa al Consell 9,5 milions anuals d'un pressupost de més de 400, però l'equip de govern del PP ha defensat el tancament amb quatre arguments: el seu suposat alt cost econòmic, la duplicitat de serveis que suposa, la necessitat de fer front a altres actuacions més urgents i la seva "escassa repercussió social".

mallorcaviu_cat_42

L'illa de Mallorca, sense senyal en català

D'ençà que es va conèixer la intenció del PP d'acabar amb el senyal de [M], entitats, partits, professionals de la comunicació i ciutadans s'han mobilitzat per tal d'impedir-ne el tancament. Els treballadors de l'emissora pública van celebrar una festa reivindicativa a la plaça de Lloseta per protestar contra el tancament.

Pel Grup Barnils, el tancament de Televisió de Mallorca i Ona Mallorca coarta la llibertat d'informació dels mallorquins i suprimeix una eina bàsica per explicar què passa a l'illa amb mitjans públics propis. De la seva banda, l'Obra Cultural Balear i Joves de Mallorca per la Llengua lamenten la desaparició d'"uns mitjans de comunicació que han complert amb escreix la seva funció de servei públic, han fet la seva programació íntegrament en català i han afavorit la integració social i cultural dels nouvinguts".

Per saber-ne més:

El tancament de Ràdio TV de Mallorca, un atac a pluralitat i a la llibertat d'expressió

El Grup Barnils es presenta a Mallorca en el marc de l'amenaça de tancament de RTVM 

Entitats mallorquines rebutgen el possible tancament de Ràdio Televisió de Mallorca 

 

 


Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid