Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Commemoració de la Primavera Amaziga a Barcelona

A les 16.30 al Centre Cívic Parc Sandaru situat al Carrer Buenaventura Muñoz, 21 (Metro de Triomf - Barcelona)
 
Aquest dissabte tindrà lloc com cada any la celebració a Barcelona de la Primavera Amaziga (de l'any que en el calendari del moviment cultural amazic és el 2961) amb diferents actes culturals i políticsrealcionats amb la situació del nord d'Àfrica (o Tamazgha, en amazic). La Primavera Amaziga és una festa reivindicativa originada arran de la repressió de les autoritats algerianes a les persones que van voler celebrar uns actes culturals a la Cabília en 1980. D'aleshores ençà les reivindicacions s'han estès pertot de Tamazga.

12/05/2011 03:12 Drets i Llibertats
Els organitzadors programen cada any una jornada dedicada a intervencions d'especialistes sobre diferents aspectes de l'amaziguitat (la llengua, la cultura, la situació de la llengua, la conjuntura política, etc.) i manifestacions culturals (concerts de música, exposicions fotogràfiques, lectures poètiques, etc.) posada sempre en relació amb el país d'acollida, per la qual cosa la Primavera Amaziga s'ha convertit també en el principal mitjà de difusió de les diferents experiències dutes a terme a Catalunya per a la promoció de l'amazic (l'ensenyament a les escoles i a la universitat, les actuacions de les associacions, els mitjans de comunició, les publicacions, etc.).
 
'objectiu principal de la Primavera Amaziga és el de visibilitzar la comunitat lingüística amaziga de Catalunya, que, malgrat que és una de les de major pes demogràfic del país (l'amazic és, després del català i el castellà, la llengua més parlada a les llars del país), pateix encara un notable dèficit de reconeixement identitari. 

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid