Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Partal fa una crida a Òmnium i al moviment de les consultes perquè impulsin una vaga fiscal

El director de Vilaweb, Vicent Partal, ha fet una crida Òmnium Cultural i al moviment popular per les consultes per la independència a impulsar una vaga fiscal per fer front a l'espoli fiscal.

En un editorial al diari digital titulat "Indigneu-vos. Organitzem-nos. No paguem", Partal ha defensat que "no és difícil" organitzar una vaga fiscal, de manera que ciutadans, empreses i institucions s'oposessin a pagar per fer front a "la prepotència del govern espanyol", que ara diu que "no pensa pagar allò que es va obligar a pagar per llei", critica Partal.

01/04/2011 23:06 Economia
El periodista posa com a exemple la manifestació del 10 de juliol, en què centenars de milers de ciutadans "van eixir al carrer exigint respecte a Catalunya". En aquest sentit, planteja una vaga fiscal perquè "la immensa majoria de la població és conscient de l'ofec econòmic que viu la nostra societat per culpa de l'espoliació sistemàtica que porta a terme el govern espanyol". Tot això ens dota, segons Partal, "d'una base més que suficient per a començar a fer de la indignació organització". "A partir de la desobediència civil programada i generalitzada", apunta.

"Què passaria si parlàssem de desenes de milers de persones, empreses i institucions -també institucions- que es negassen a pagar, alhora i coordinadament?", es pregunta, anomenant Òmnium i els organitzadors de les consultes com a possibles impulsors d'aquesta iniciativa. En aquest cas, "els decidits a no pagar, a títol personal, empresarial o institucional, en tindrien prou de fer-ho constar i d'apuntar-s'hi, deixant les dades als organitzadors", assenyala, de manera que arribat el dia, "els organitzadors certificarien, simplement, si hi ha prou voluntaris per a dur a terme l'actuació o no".

Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid