Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Segueix amb força la lluita pel manteniment de Can Vies

La lluita per evitar la desocupació del Centre Social Autogestionat Can Vies, ocupat des de fa 14 anys i tot un emblema de la ciutat, segueix endavant amb força amb la celebració de diferents actes.

El divendres passat es va celebrar el judici de Transports Metropolitans de Barcelona contra el CSA Can Vies. I ja ben d'hora, des de les 8 del matí, un esmorzar popular a la Plaça de Sants va denunciar el que és vist des dels moviments populars de la ciutat com "un nou intent de TMB d'acabar amb l'activitat política, social i cultural d'aquest Centre Social Autogestionat".

24/02/2011 03:09 Drets i Llibertats

 

Més tard, cap a les nou del matí, una cinquantena de persones es van endinsar als túnels del metro per assenyalar directament l'empresa responsable de la nova demanda judicial contra el CSA [vídeo de l'acció]. Els manifestants van repartir informació, van cridar consignes a favor de Can Vies i de l'okupació i van obrir les portes d'entrada a la xarxa de metro per posar de manifest que amb als preus abusius del transport barceloní, els directius de l'empresa obtenen grans beneficis.

canvieshereuA les onze del matí, el grup es va dirigir pels carrers de Sants i l'Hospitalet fins a la Ciutat de la Justícia on es va celebrar el judici, que va començar passades les 11 del matí a la sala 201 dels jutjats de Barcelona. Unes fortes mesures de seguretat van impedir que representants d'entitats i també de mitjans de comunicació accedissin a la sala, i estaven desplegades tant a l'interior com a l'exterior de l'edifici.

TMB, l'empresa propietària de l'immoble del carrer Jocs Florals 40-42 del barri de Sants, va ratificar la demanda que va interposar la primavera del 2010 contra totes les entitats que es van personar en el darrer procediment judicial contra el CSA, que finalment es va desestimar el 2008. De la seva banda, la defensa del CSA va fer valer els seus arguments per romandre a l'edifici mentre s'apuntava que hi ha a la demanda diversos defectes tant de forma com de fons.

La CNT va comparèixer una vegada més en el procediment per confirmar que no havia estat citada en la forma adient al procediment. És per això que entén que el procediment no s'ha dut a terme en la forma adequada i que tant el sindicat com les entitats que conformen el centre social tenen ple dret per continuar amb la seva activitat.

Una vegada totes les parts van exposar els seus arguments i les proves, el judici va quedar vist per sentència. Per part del CSA es valora de forma positiva el deciurs del judici ja que es va poder argumentar amb fonament la permanència d'aquest espai alhora que es va poder constatar que l'únic interès de TMB en aquest procediment és enderrocar l'edifici per a deixar-hi un solar. El centre social porta més de tretze anys amb les portes obertes de forma ininterrompuda.

Per saber-ne més:

Dues persones s'encadenen a la seu del districte de Sants en suport a Can Vies 

 

Unes 1500 persones recorren els carrers del barri de Sants en suport al CSA Can Vies 

Solidaris amb Can Vies protesten en la inauguració de les reformes de la plaça Josep Pons a Sants

Manifestació de suport al CSA Can Vies pel judici del 18 de febrer 

Els castellers de Sants ja tenen monument al barri

Manifestació per aturar una nova demanda contra el CSA Can Vies al barri de Sants  
 

 

 

Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  8. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid