Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Intersindical-CSC porta la veu dels Països Catalans a la Conferència europea de la FSM

Carles Sastre va explicar el desenvolupament de la vaga general del 29 de setembre des d’una perspectiva catalana, les especificitats de la crisi als Països Catalans (amb un pes exagerat de la construcció i amb un atur molt més elevat que a països propers com Euskadi) i el procés de consultes sobiranistes que s’està impulsant al Principat de Catalunya.
El passat cap de setmana va tenir lloc a Roma la novena Conferència de l’Oficina Regional Europea de la Federació Sindical Mundial (FSM), la confederació internacional de sindicats d’esquerres, fundada el 1945 i amb una important presència als cinc continents. La Intersindical-CSC, com a membre de ple dret i referent als Països Catalans, va participar a la trobada enviant el seu secretari d’Acció Sindical, Carles Sastre.

07/10/2010 02:26 Laboral
També hi van participar altres organitzacions membres com el basc LAB, el gallec CUT, l’italià USB, el portuguès CGTP, el grec PAME, el cors STC i sindicats turc-xipriotes i greco-xipriotes, alemanys, anglesos, russos, bielorussos, serbis, francesos i d’altres estats i països europeus.

Durant la conferència, els i les assistents van fer un balanç de la feina feta durant el darrer any i van planificar les activitats preparatòries de cara a al Congrés de l’any que ve de la Federació Sindical Mundial, que es realitzarà a Atenes. El debat de fons, però, va ser l’impacte a cada país i al conjunt d’Europa de l’actual crisi capitalista i la necessitat de mantenir i aguditzar les mobilitzacions i la confrontació per frenar les retallades de drets laborals i socials que s’impulsen amb ella com a excusa. Finalment, s’hi van aprovar resolucions de solidaritat amb Palestina i la classe treballadora de Grècia, en favor de la reunificació de Xipre i del procés de pau a Euskadi i en contra de les regressives reformes en els sistemes de pensions i de prestacions socials que tenen lloc a diversos països. De fet, aquest darrer text es va entregar al delegat de la Unió Europea a Roma en una visita posterior.
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid