Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Maulets reivindica el 31 de desembre com a Diada de Mallorca enfront del 12 de setembre regionalista

Maulets Mallorca critica que les institucions polítiques de l'illa celebrin l'"autoproclamada" Diada de Mallorca el 12 de setembre de cada any des del 1997 quan el Consell de Mallorca va establir la data.

En aquest sentit, el jovent independentista i revolucionari reivindica "la nostra vertadera i històrica diada: el 31 de Desembre". Segons expliquen, el 12 de setembre commemora el jurament de la Carta de les Franqueses i Privilegis del Regne de Mallorca per part del rei Jaume II l'any 1276, agafant per tant un clar sentiment regionalista substituint la reivindicació nacional catalana del 31 de Desembre.

13/09/2010 15:14 Drets i Llibertats

desembre1997Malgrat els esforços i els doblers que el mateix Consell ha dedicat a la Diada regionalista, el 12 de Setembre no compta amb la participació popular i amb els segles d'història de celebració que si te el 31 de Desembre, que només durant el franquisme va aconseguir diluir el seu contingut i que l'Esquerra Independentista intenta recuperar i reivindicar.

Maulets rebutja "aquest i altres intents d'esquarterar la nostra nació, d'amagar la catalanitat de Mallorca amb falses diades i falsos símbols que només tenen com a eix comú l'espanyolisme: l'encaix de la nostra illa a una Espanya autonòmica que ens silencia i nega com a poble". Per això, criden a la participació del jovent a la manifestació del dia 30 i a plantar cara a qui negui el marc nacional dels Països Catalans.

 

 

 

{youtube}UrX7rhxtf54&{/youtube}

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid