Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Festival solidari amb La Rimaia a la Gran Via de Barcelona per aturar el desallotjament

El macrofestival solidari contra el desallotjament de La Rimaia a la Gran Via de les Corts Catalanes va aplegar centenars de persones. El concert es va realitzar des del balcó del centre social okupat. Va començar ahir al migdia i va acabar a les 11 de nit.

Segons la sentència de mitjan abril, dimecres havien d'abandonar l'immoble de nou pisos que des de fa tres mesos i mig els serveix de centre social i habitatge. De moment, han rebut nombroses mostres de solidaritat, entre elles la de  l'Associació de Veïnes i Veïns de l'Esquerra de l'Eixample.

Aquesta associació demana que el centre sigui autogestionat "en un moment en el qual tots els equipaments públics estan gestionats per empreses privades". 

16/05/2010 00:23 Drets i Llibertats

El macrofestival, sota el lema "Això no té remei: Nosaltres o Ells" va comptar amb la participació de Joan Garriga; Color Humano; Naraina; Quico Palomar; Feliu Ventura; TCN; Yacine & the Oriental Groove; José el Chatarra; Rauxa; Elèctrica Dharma; At versaris, i La Pegatina.  Entre grup i grup, diverses entitats van prendre la paraula per mostra el seu suport i solidaritat a la Rimaia, ja que aquest espai és utilitzat per moltes associacions i entitats, tant per organitzar actes com per realitzar assemblees.

El centre aplega La Universitat Lliure La Rimaia, un projecte que nasqué el juny de 2009 i que des d'aleshores ha teixit forts vincles amb el barri de Sant Antoni i l'Esquerra de l'Eixample, així com els moviments socials barcelonins. Els seus eixos de treball són la pedagogia alternativa, el treball de barri, i la relació amb els moviments socials.

Recordem que fa tres mesos i mig al crit de “Un desallotjament, una altra okupació” unes tres-centes persones van participar a la presa de l’edifici buit de Gran Via 550, entre Casanova i Villarroel costat mar. Aquestes persones venien en manifestació per protestar pel desallotjament de la Rimaia, situat prop de l'actual centre okupat, que acabava de ser desallotjat.  

A la Rimaia es trobava la “Universitat Lliure la Rimaia” -on es feien des de fa mesos cursos de formació professional. Semblava que la manifestació havia de seguir recte per la Gran Via en direcció a plaça Espanya però els okupes es van aturar i van iniciar l'okupació de l'actual centre social autogestionat que actualment està amenaçat pel desallotjament.

 
Per saber-ne més: 
 
 
Desenes de furgons dels Mossos desallotgen el centre social La Rimaia  Llibertat.cat

 

Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. La Coordinadora Antimonarquica de Comarques Gironines convoca a una manifestació a la plaça del Vi
  3. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  4. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  6. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  7. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  8. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines segueix amb la seva campanya de boicot a les empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  9. 12 anys sense en Toni Lecha
  10. ...I mentrestant, la colonització informativa continua
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid