Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Poques adhesions a la votació electrònica

La majoria de persones no saben que el DNI electrònic porta un número secret associat

 

Algunes de les consultes independentistes que se celebren aquest diumenge han posat a prova un nou sistema de votacions. Es tracta del vot electrònic, que poden exercir els veïns de Vilassar de Mar, el Vendrell i Caldes de Montbui que disposen del DNI electrònic.

28/02/2010 16:11 Política

 

L'organització ha hagut d'instal·lar un ordinador dotat d'un lector de targetes i de l'aplicació informàtica corresponent. Tot i que pel moment no han sorgit problemes tècnics, la majoria de ciutadans que ja tenen aquest DNI desconeixen que hi ha un número secret associat al xip, necessari per validar la votació. Això està provocant que la participació a través d'aquest sistema sigui molt baixa.


Tot i la modernització del sistema de votació, la jornada d'aquest diumenge està registrant uns índex de participació molt baixos pel que fa al vot electrònic. El responsable de la consulta de Vilassar de Mar, Antoni Esteban, explica que el problema principal és que "la gent no sap que el DNI electrònic porta un número secret associat".

La majoria de persones que tenen el DNI electrònic i que aquest diumenge han votat a Vilassar de Mar ha hagut de votar amb el sistema tradicional per aquest motiu.

28F: Seguiment minut a minut

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  6. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  7. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  8. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  9. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid