Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Geli és reelegida rectora amb una majoria de vot nul de l'estudiantat

Anna Maria Geli ha estat reelegida rectora de la Universitat de Girona (UdG) després d'imposar-se a Manel Poch per un marge del 2,48% dels volts emesos, que queda transformat en un 6,96% després d'aplicar-li la ponderació. Aquesta és la diferència més àmplia entre candidats històricament registrada en unes eleccions a la UdG, però resulta ajustada si s'analitza mesa per mesa. Ara bé, no es pot passar per alt que dels 12.301 membres de la comunitat universitària -estudiants, professors, PAS....- només 2.632 (21%) van exercir el dret a vot, i que els vots nuls (835) van ser superiors als que van rebre Geli (746) i Poch (710). Si al vot nul se li suma el vot en blanc (341), el resultat dóna 1.176, no gaire allunyat dels 1.456 vots acumulats per les dues candidatures. Més exagerat és si parlem només dels estudiants. 490 van votar per Poch, 174 per Geli, 138 van votar en blanc i 783 van votar nul. Això es deu a la campanya del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), que ha fet campanya pel nul.

18/11/2009 15:02 Educació

Pel sindicat, l'alta quanitat de vots nuls és una "mostra de rebuig a la política duta a terme per la rectora fins al moment i per la nul·la confiança que els despertava l'altre candidat". El fet que els vots nuls  -i encara més si se li afegeixen els vots en blanc- siguin superior als vots acumulats pels candidats, representa "un seriós toc d'atenció al nou equip de govern", remarca el SEPC, que considera que el recompte dels vots nuls ha superat totes les previsions.

Per facultats, el vot nul s'ha imposat al vot a candidatures a totes les facultats a excepció de les de Ciències i Turisme i de l'Escola Politècnica Superior. A tota la resta el nul destaca de manera excepcional, arribant al 80'7% a la Facultat d'Educació i Psicologia. La resta de sectors de la UdG també van votar nul en quantitats importants. Un 6 % del PAS es va decantar per aquesta opció.

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans atribueix aquest resultat al sentiment generalitzat de malestar entre els estudiants de la Universitat de Girona. La política elitista i jeràrquica que ha dut fins ara pesarà com una llosa damunt el nou equip de govern d'Anna Maria Geli, que amb aquests resultats veu molt seriosament qüestionada la seva gestió.


Geli va guanyar en la mesa electoral del rectorat i en les meses de quatre facultats (Educació, Lletres, Dret, i Infermeria), però va rebre menys vots a les altres quatre facultats (Ciències i Medicina, Politècnica, Econòmiques i Turisme), on es va imposar Manel Poch.

Es pot afirmar, doncs, que Geli va guanyar a Lletres i Poch ho va fer a Ciències. Geli va guanyar amb contundència a les meses de Lletres, mentre que Poch es va imposar per escassos marges a les de Ciències. Aquest vot massiu de Lletres va ser determinant.

Per sectors, Geli va ser clarament més votada per professors i per personal d'administració i serveis, mentre que Poch es va imposar entre els estudiants que han votat.

 

Per saber-ne més

El SEPC de la UdG segueix endavant amb la campanya «aNUL·lem el rectorat»- Llibertat.cat 

El SEPC demana el vot nul a les eleccions al Rectorat de la UdG- Llibertat.cat 

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid