Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Universitat de Girona es posiciona per congelar el Procés de Bolonya

La Universitat de Girona (UdG) celebrà el passat dimarts un referèndum consultiu sobre l'aplicació de l'Espai Europeu de l'Ensenyament Superior (EEES) a instàncies del moviment estudiantil. Els i les estudiants d'aquesta universitat es manifestaren massivament a favor de la congelació d'aquesta reforma amb unes dades de participació, que tot i que baixes, superaren àmpliament la que es dóna en altres conteses electorals universitàries.

 

14/11/2008 20:53 Educació
La consulta, organitzada pel Consell d'Estudiants d'aquesta universitat a instàncies del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), es realitzava amb la següent pregunta: "S’ha de congelar l’aplicació de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior i iniciar un procés de debat sobre el futur de la Universitat Pública?".
 
Els resultats donaren com a gran guanyador el Sí, que aconseguí un 94'38% dels vots. El No obtingué un 5'34% dels vots, a la vegada que els vots en blanc foren d'un 0'18% i els nuls un 0'09%.
 
Segons informa el SEPC, els resultats deixen "en entredit" la postura del Rectorat  i demanen que es tingui en compte quin és el posicionament dels i les estudiants per tal d'"aturar" el desenvolupament del Procés de Bolonya. L'organització estudiantil ressalta que so bé la participació "no ha estat gaire elevada", hi ha hagut "entre un 15% i un 20% més de participació en aquest referèndum que en les darreres eleccions al claustre."
 
De cara les properes setmanes, es preveuen referèndums similars en d'altres universitats dels Països Catalans, a les quals els diferents rectorats no estan posant gaires facilitats, en el marc de la campanya Aturem el Procés de Bolonya. Decidim Universitat Pública.
 
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  3. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  4. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  5. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  6. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  7. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  8. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  9. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
  10. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid