Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Universitat de Girona es posiciona per congelar el Procés de Bolonya

La Universitat de Girona (UdG) celebrà el passat dimarts un referèndum consultiu sobre l'aplicació de l'Espai Europeu de l'Ensenyament Superior (EEES) a instàncies del moviment estudiantil. Els i les estudiants d'aquesta universitat es manifestaren massivament a favor de la congelació d'aquesta reforma amb unes dades de participació, que tot i que baixes, superaren àmpliament la que es dóna en altres conteses electorals universitàries.

 

14/11/2008 20:53 Educació
La consulta, organitzada pel Consell d'Estudiants d'aquesta universitat a instàncies del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), es realitzava amb la següent pregunta: "S’ha de congelar l’aplicació de l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior i iniciar un procés de debat sobre el futur de la Universitat Pública?".
 
Els resultats donaren com a gran guanyador el Sí, que aconseguí un 94'38% dels vots. El No obtingué un 5'34% dels vots, a la vegada que els vots en blanc foren d'un 0'18% i els nuls un 0'09%.
 
Segons informa el SEPC, els resultats deixen "en entredit" la postura del Rectorat  i demanen que es tingui en compte quin és el posicionament dels i les estudiants per tal d'"aturar" el desenvolupament del Procés de Bolonya. L'organització estudiantil ressalta que so bé la participació "no ha estat gaire elevada", hi ha hagut "entre un 15% i un 20% més de participació en aquest referèndum que en les darreres eleccions al claustre."
 
De cara les properes setmanes, es preveuen referèndums similars en d'altres universitats dels Països Catalans, a les quals els diferents rectorats no estan posant gaires facilitats, en el marc de la campanya Aturem el Procés de Bolonya. Decidim Universitat Pública.
 
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  5. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  6. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  7. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid