Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP i Martorell Viu demostren que hi ha més de 200 pisos buits

La Candidatura d´Unitat Popular (CUP) de Martorell i Martorell Viu van organitzar ahir al matí unes trobades de treball consistents a comptabilitzar els pisos i els solars buits del barri de la Vila. El nombre de pisos vells i buits van sumar un total de 320, els de nova edificació foren un total de 190 i els solars sense construir a la zona van ser 43. Amb aquesta tasca s'ha volgut demostrar que no és necessària la construcció dels 200 habitatges previstos pel projecte de les Àrees Residencials Estratègiques (ARE) a la zona de l´Horta de la Vila, concretament, al camp de futbol i al costat del riu.

17/11/2008 12:24 Territori

Els organitzadors consideren que aquest recompte pot tenir un marge d´error, però que serveix per tal que la gent pugui fer-se una idea i es conscienciï que a Martorell hi ha pisos buits aprofitables.

Ara bé, explique que  «A la nostra ciutat tenim la sort de disposar d´un riu, i el volem protegir com sigui, no hem de permetre que construeixin pisos en aquests terrenys». Per aquest motiu, la lluita no només acabarà en aquest acte, Martorell Viu i la CUP tenen previst pròximament organitzar altres recomptes a diferents barris del poble.

L´objectiu de la trobada d´ahir va ser recollir prou informació per poder presentar les dades a l´Ajuntament i demanar que no es construeixin habitatges a la zona inundable de l´Horta de la Vila, per l´impacte ambiental que això pot provocar. A part, un altre argument que ha fet que prenguin posició en contra és la forta crescuda de població que implicaria tirar endavant l´ARE. I també, que aquesta política d´habitatge no posarà fi al sistema especulatiu i d´acumulació.

A la trobada van assistir uns trenta participants. Es van formar brigades de tres o quatre persones que anaven enganxant, als portals on hi havia un immoble sense habitar, un full amb la consigna: «casa buida, casa sense vida. Aquesta casa equival a X habitatges». Després calia apuntar en una llista l´adreça i les dades del pis sense habitar.

 

Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid