Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mobilització en contra del Parc Eòlic a les serres de Feixes i Orpinell (Anoia)

Veïns de Carme, Rofes, la Llacuna, la Torre de Claramunt, Orpí i altres poblacions de la comarca de l'Anoia han constituït la Plataforma "Salvem el pulmó verd de l'Anoia" contra el projecte d'instal·lació d'un parc eòlic a les serres de Feixes i Orpinell. El projcte preten construir catorze aerogeneradors  amb una alçada de més de cent metres. Sembla ser que serien els molins més alts dels Principat.

04/05/2008 18:17 Territori
La plataforma en una setmana ha aconseguit presentar mil al·legacions amb l'argumentació que implicarà la fractura d'un pulmó verd de la comarca que actua com a corredor biològic entre dos espais inclosos al Pla d'Espais d'Interès Natural, el d'Ancosa-Montagut i el de Miralles-Queralt, uns 6,3 quilòmetres de llargada que haurà d'estar lliure de vegetació i per tant, implicarà desforestar una zona boscosa important.
 
Paral·lelament, la plataforma denuncia l'impacte visual i sonor dels molins i la seva proximitat als nuclis habitats, en algun cas a menys de cinc-cents metres. Així com també denuncia, la poca transparència de les administracions a l'hora d'informar.
 
Dels municipis afectats, l'alcalde d'orpí és l'únic que s'ha manifestat a favor de projecte, ja que considera que l'impacte visual serà mínim i la realitació del projecte representaria uns ingressos pel municipi d'uns seixanta mil euros, però també ha assanyalat que si el poble diu que no, no es farà.
 
Per saber-ne més:
 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid