Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Comença el judici sobre els fets de Sant Pere Més Baix, conegut com el cas 4F

Aquest matí ha començat el judidici sobre els fets del 4 de febrer de 2006 del carrer Sant Pere Més Baix a l'Audiencia Provincial de Barcelona. Des de les aleshores,  tres persones es troben en presó preventiva, acusades de deixar en coma a un agent de la Guàrdia Urbana. Acusacions que el grup de suport i la família qualifiquen de falses i per les quals el Ministeri Fiscal demana 11 anys de presó per cada un d'ells i una indemnització de 520.000 euros.

07/01/2008 11:00 Política

El grup de suport denuncia que aquestes tres persones han patit tortures, presó, canvi de versions oficials que ara els incriminen, la neteja de proves del lloc dels fets, les amenaces de la jutgessa als testimonis presencials, entre altres. A més, també remarquen que s'han ignorat els peritatges científics que els exculpen i un munt de irregularitats més.

Per això Alerta Solidària informa que el cas ha generat nombroses queixes pel procediment judicial i pels maltractaments a què foren sotmesos els detinguts, el 4 de febrer del 2006. Apallissats per municipals i mossos, els seus relats han estat recollits per l’informe d’Amnistia Internacional i, a Argentina i Xile, països d’origen dels encausats, s’ha seguit el cas amb força interès. De fet, arriben per assistir com a observadores del judici divereses personalitats d’aquest país, entre les quals, Nora Cortiñas, presidenta de l’Associació Madres de la Plaza de Mayo. 

El divendres, 11 de gener, a les 10 del matí hi haurà un esmorzar i concentració de suport als encausats davant mateix dels jutjats de Barcelona. 

 

 

 

Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Quan la política deixa de pensar el país
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid