Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vaga d'autobusos a Barcelona

La Secció Sindical de la Confederació General de Treballadors (CGT) valora positivament el seguiment de la vaga de conductors i conductores d’autobusos viscuda avui a l’àrea de Barcelona en protesta per unes millors condicions laborals, que entre d’altres, passen per la reclamació de dos dies de descans setmanal.

21/11/2007 18:58 Política

Segons aquest sindicat, una de les dues organitzacions convocants de l’aturada d’avui, un 85% dels i les conductores han seguit la convocatòria de vaga, mentre que la direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) rebaixa les xifres fins al 55%. Aquesta aturada s’ha dut a terme entre les onze del matí i les quatre de la tarda.

La CGT ha aprofitat aquest migdia per a manifestar-se pel centre de Barcelona i concentrar-se a Plaça Sant Jaume enmig d’un ambient reivindicatiu i amb estira-i-arronses a les portes de l’Ajuntament, que ha acabat amb un intent sense èxit de lliurar una carta a l’Alcalde Joan Hereu. Josep Garganté, delegat sindical per aquesta organització, ha anunciat que si la direcció de TMB no es vol negociar s’enduriran les mobilitzacions.

Segons fonts de TMB, que han tret importància al seguiment de la vaga, existeix un conveni fins a finals del proper any pel que no tenen interès en revisar-lo fins aleshores.

Com recordàvem a principis de mes, la CGT denuncia que el col·lectiu de conductors de TMB realitza només 5 dies de descans al mes. Treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat, i els conductors i conductores suplents no coneixen el seu horari i la línea en què han de conduir el dia següent fins un dia abans. També que el conductors i conductores d’autobusos de TMB treballen a l’any 1690 hores efectives, 83 hores de presència mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc. Una denúncia que també exposa la greu involució de les conquestes sindicals del sector, ja que aquests conductors  treballen 251 dies a l’any, a més de les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies.

Per saber-ne més: 

La CGT inicia una campanya en defensa del descans dels conductors d'autobusos - Llibertat.cat

Escandols continuats a TMB- Llibertat.cat

 

 

Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2022 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid