Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un jove músic canari processat per l'Audiencia Nacional, acusat de titllar de paràsits els reis

 1.11.07 El cantant canari de hip-hop Moisés Rivas Leyva s'enfronta a una possible condemna per suposades injúries als reis espanyols.  Aquesta nova persecució de la llibertat d’expressió s’acumula a les causes obertes contra independentistes catalans acusats de cremar retrats dels borbons, en una operació jurídica espanyola per a impedir la més lleu crítica a la monarquia. Moisés Rivas, estudiant  d’Enginyeria i Comunicacions de la ULPGC, podria ser condemnat a 14.400 euros de multa.

01/11/2007 13:07 Internacional

El processament del cantant canari és, de fet, anterior als casos del segrest de la revista El Jueves l'estiu passat i a les instruccions obertes per les recents cremes de retrats del rei als Països Catalans. Tot i això, Moisés Rivas està convençut  que el seu processament jucidial des de Madrid per les lletres irreverents amb algunes institucions de l'Estat pot estar molt condicionada per aquests altres esdeveniments.

El seu suposat delicte data de març de 2005. La persecució contra el cantant canari prové de la denúncia d’un agent de la Guàrdia Civil, quan el grup musical del qual és vocalista Moisés Rivas, 451 (i no el grup Poetas de la Calle, com s'ha difòs erròniment a alguns mitjans) va actuar a la plaça de la Paz de Puerto del Rosario.Tot i l'alt volum del concert un agent destinat a la població canaria de Fuerteventura assegurava que havia escoltat diverses injúries contra els reis i  la Guàrdia Civil, raó per la qual va presentar una denúncia contra el grup.

Aquest dilluns Rivas va ser citat davant l'Audiència Nacional espanyola, a Madrid, on va declarar-se innocent a les preguntes del jutge instructor. El cantant va al.legar que les seves cançons no contenien injúries i que sentia respecte per la corona. No obstant això, el fiscal del tribunal d'excepció, Luis Barroso, va elevar de 4.320 a 14.400 euros la seva petició de multa per considerar que els presumptes insults es va realitzar en un acte públic i davant de centenars d'espectadors. Segons les declaracions del fiscal Barroso, Rivas va cridar paràsits referint-se al rei espanyol i a la família dels borbons i forces de repressió, al.ludint a la Policia Nacional i a la Guàrdia Civil espanyoles.

 Està previst que d’aquí a unes setmanes es conegui la sentència d’aquest processament judicial, un fet que podria marcar un precedent respecte a altres processos judicials d’aquestes característiques, contra les quals la fiscalia de la Audiencia Nacional està actuant en qualitat de tribunal especial de persecució de la llibertat d’expressió i opinió.

El cantant de rap canari, que ara té 20 anys i que tot just feia quatre mesos que disposava de la majoria d'edat quan va realitzar el concert que va originar la denúncia, va explicar aquest dilluns que les expressions insultants que es van poder escoltar en el concert procedien d'un disc d'un grup anomenat Doble Uve que es va reproduir com efecte musical de l'actuació en directe del grup al qual pertany l'acusat, un efecte que va assegurar s'utilitza molt en la música rap.

Aquesta declaració es contradiu amb la realitzada pel guàrdia civil denunciant, qui va assegurar que en l'inici del concert el cantant del grup que actuava en aquell moment "es va cagar en els morts de la Guàrdia Civil i va dir que es follava les dones dels agents". En la seva declaració com testimoni, l'agent va assegurar que va poder escoltar com Rivas deia que el rei espanyol i tota la família real havien d'estar sota terra.

Per saber-ne més:

www.magec.info


 

Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid