Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1976 Obre les portes a Perpinyà la Bressola

1976 Obre les portes a Perpinyà la Bressola, la primera escola catalana dels temps moderns a la Catalunya-Nord

16/09/1976 Tal dia com avui

La Bressola és una associació cultural creada a Perpinyà l'any 1976 per a promoure una xarxa d'escoles privades que practiquen l'immersió lingüística en català a l'Estat Francés, a les comarques de la Catalunya del Nord.

El primer centre fou obert a Sant Galdric (Perpinyà) el setembre del 1976. Posteriorment hom n'ha obert altres al Vernet (Perpinyà), Nils, Prada, El Soler i Sant Esteve del Monestir.

Des de l'any 1983 les escoles de La Bressola acullen alumnes de dos a onze anys. El 2005 mantenia vuit centres educatius de maternal i primària, un dels quals (El Soler) era el primer que impartia, des del 2003, l’ensenyament secundari en català a França. Amb 7 centres d'educació infantil i un col·legi d'educació mitja uns 600 estudiants hi estan escolaritzats en l'actualitat.

Juntament amb La Calandreta, Diwan, les Seaska i les escoles ABCM, forma una confederació d'escoles bilingües a França.

Per saber-ne més:

La Bressola (Wiquipèdia)

La Bressola: escoles laiques catalanes de la Catalunya Nord

Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  7. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid