Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1919 Atac italià al Fiume, territori que passa a ser annexionat a Itàlia

1919 Atac italià al Fiume, territori que passa a ser annexionat a Itàlia malgrat les clàusules de Saint-Germain

12/09/1919 Tal dia com avui

Després de la dissolució de l'imperdi autrohongarès, britànics i francesos van ocupar momentàniament aquesta ciutat (juliol del 1919). Aquesta situació va ser aprofitada pel poeta i escriptor italià Gabriele D'Annunzio, el qual, al capdavant d'una força de voluntaris formada per nacionalista i excombatents italians, ocuparen la ciutat el 12 de setembre del 1919 (fet conegut amb el nom d'Empresa de Fiume) amb la clara voluntat d'incorporar la ciutat al Regne d'Itàlia.

Davant el rebuig italià a aquesta proposta, D'Annunzio proclamà la Regència Italiana del Carnaro com a fase intermèdia per a una futura annexió a Itàlia. Aquesta aventura està considerada com un precedent ideològic del feixisme italià.

Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  4. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  5. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  6. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  7. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid