Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1919 Atac italià al Fiume, territori que passa a ser annexionat a Itàlia

1919 Atac italià al Fiume, territori que passa a ser annexionat a Itàlia malgrat les clàusules de Saint-Germain

12/09/1919 Tal dia com avui

Després de la dissolució de l'imperdi autrohongarès, britànics i francesos van ocupar momentàniament aquesta ciutat (juliol del 1919). Aquesta situació va ser aprofitada pel poeta i escriptor italià Gabriele D'Annunzio, el qual, al capdavant d'una força de voluntaris formada per nacionalista i excombatents italians, ocuparen la ciutat el 12 de setembre del 1919 (fet conegut amb el nom d'Empresa de Fiume) amb la clara voluntat d'incorporar la ciutat al Regne d'Itàlia.

Davant el rebuig italià a aquesta proposta, D'Annunzio proclamà la Regència Italiana del Carnaro com a fase intermèdia per a una futura annexió a Itàlia. Aquesta aventura està considerada com un precedent ideològic del feixisme italià.

Rànquings
  1. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  2. El 6 d'Octubre de 1934: la lluita per la República catalana
  3. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  5. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  6. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  7. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  8. Catalunya persisteix malgrat els seus polítics
  9. 12 d’octubre: de la Hispanitat imposada a la resistència popular
  10. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid