Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1919 Atac italià al Fiume, territori que passa a ser annexionat a Itàlia

1919 Atac italià al Fiume, territori que passa a ser annexionat a Itàlia malgrat les clàusules de Saint-Germain

12/09/1919 Tal dia com avui

Després de la dissolució de l'imperdi autrohongarès, britànics i francesos van ocupar momentàniament aquesta ciutat (juliol del 1919). Aquesta situació va ser aprofitada pel poeta i escriptor italià Gabriele D'Annunzio, el qual, al capdavant d'una força de voluntaris formada per nacionalista i excombatents italians, ocuparen la ciutat el 12 de setembre del 1919 (fet conegut amb el nom d'Empresa de Fiume) amb la clara voluntat d'incorporar la ciutat al Regne d'Itàlia.

Davant el rebuig italià a aquesta proposta, D'Annunzio proclamà la Regència Italiana del Carnaro com a fase intermèdia per a una futura annexió a Itàlia. Aquesta aventura està considerada com un precedent ideològic del feixisme italià.

Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. Més d’un centenar d’entitats impulsen una campanya de suport a Roger Español davant el judici per les càrregues de l’1-O
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid