Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1892 S'aproven les anomenades Bases de Manresa

1892 S'aproven les anomenades Bases de Manresa

27/03/1892 Tal dia com avui

El març de 1892, la Unió Catalanista va dur a terme a Manresa una reunió de delegats amb l'objectiu d'elaborar el programa polític de l'entitat. El resultat van serles Bases per a la Constitució Regional Catalana, conegues més popularment per Les Bases de Manresa. Inspirades en la fórmula federalista i en les constitucions tradicionals, proclamaven Catalunya com a país sobirà, n'organitzaren la divisió territorial a partir de la comarca, proclamaren l'oficialitat de la llengua catalana i establiren la creació d'un cos de voluntaris per a la formació de l'exèrcit. El catalanisme disposava per primer cop d'un projecte polític definit.


Per saber-ne més:

Unió Catalanista

Bases de Manresa: 120 anys sense encaix

[PDF] 

Bases de Manresa



 

Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  8. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  9. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  10. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid