Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1990 Nelson Mandela surt en llibertat

Nelson Mandela surt en llibertat després de 27 anys d'empresonament

11/02/1990 Tal dia com avui

Nelson Rolihlahla Mandela va néixer a Transkei (Sud-àfrica) a 1918. El seu pare era el cap de la tribu Tembu i Mandela va créixer amb sentit de la responsibilitat i direcció. Va estudiar Dret a la universitat i va aconseguir la seva llicenciatura el 1942. Estava en contra del sistema de l'apartheid que existia a Sud-àfrica i va crear un negoci del dret per ajudar la seva gent, els oprimits del seu país. Va lluitar en contra de la justícia oficial.

Va crear el Congrés Nacional Africà (CNA) el 1944 i va treballar de moltes maneres per fer que la gent indígena a Sud-àfrica lluités pels seus drets.

El 1960 es va desil•lusionar amb els resultats de les accions del CNA i va organitzar un grup armat per lluitar en contra de l'apartheid i l'opressió amb més força. El 1964 va estar detingut per sabotatge i condemnat a passar la resta de la seva vida a la presó.

Mandela seguia sent un símbol molt fort de la lluita contra l'apartheid i l'opressió per a tot el món i continuava ajudant la seva gent. A la presó de Robben Island va organitzar classes d'educació política per als altres interns. Mandela mai va prometre les seves opinions principals i sempre era un exemple de coratge per a la seva gent.Mandela

El 1990 el President F. W. de Klerk va posar Mandela en llibertat, després de molts anys de campanya a favor de la seva llibertat per tot el món. Va dirigir les negocions amb Klerk que va donar lloc a la fi d'un govern racista. El 1993 Mandela i Klerk van guanyar el Premi Nobel de la Pau. El 1994 Nelson Mandela va ser escollit president de Sud-àfrica en les primeres eleccions democràtiques i multiracials del país. La seva vida és l'exemple que un home pot canviar el món.

 


 

Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid