Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1932 Repressió de l'exèrcit espanyol contra les revoltes llibertàries

1932 Repressió de l'exèrcit espanyol contra les revoltes llibertàries

24/01/1932 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1932 L'exèrcit espanyol reprimia la revolta llibertària a les conques mineres de l'At Llobregat i Cardener. Una vintena d’obrers del Bages i Berguedà eren deportats a les possessions espanyoles a Àfrica.

Dies abans, a Fígols (Berguedà), el 18 de gener de 1932 s'hi va la proclamar del 'comunisme llibertari'.  Durant cinc dies, la localitat va viure la que és per a molts la primera experiència no reeixida a l'Estat espanyol d'aquestes caracterísitques.

Rànquings
  1. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  4. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  5. Ressenya de “Lenin i Gramsci”, editat per Joan Tafalla
  6. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  7. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  8. "Menorca per viure", una crida col·lectiva per una illa viva i amb futur
  9. Barcelona no pot respirar: continuen les mobilitzacions veïnals contra l’excés de trànsit
  10. El Correllengua Agermanat posa en marxa una web per difondre la iniciativa arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid