Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Constitució espanyola, objecte de rebuig i trampolí de noves mobilitzacions

Sota el lema de "30 anys sota la Constitució espanyola. No a la dominació, sí a la democràcia, sí a l'autodeterminació" el Fòrum Català pel Dret a l’Autodeterminació (FOCDA) organitza el propvinent dijous 20 de novembre al CIEMEN (Rocafort, 242 bis – Barcelona) a les 19 hores, un acte que vol ser un gran crit de denúncia contra aquest marc polític i legal que ha mantingut la nació catalana empresonada durant 30 anys.

17/11/2008 04:02 Política
El FOCDA ha volgut reunir una col·laboració àmplia de ponents que permeti  fer sentir diferents veus crítiques davant la Constitució espanyola, tot mostrant els efectes i els perjudicis d'aquesta “llei magna” que ha regulat l’Estat espanyol estrangulant la vida pública d’una part substancial de la nació catalana.
 
L’acte començarà amb una presentació general sobre la defensa del dret d’autodeterminació per Aureli Argemí en nom del FOCDA.Continuarà amb una intervenció doble de dissecció jurídica a càrrec dels coneguts juristes sobiranistes Alfons López  Tena i Hèctor López Bofill.

En aquest acte de crítica a fons no hi mancaran dues intervencions, (d’Eva Serra i la d’Èric Bertran), mostrant diferents aspectes de la repressió de l’Estat espanyol damunt l’independentisme, com a conseqüència del marc polític i jurídic volgudament restrictiu. Mònica Sabata, parlarà tot seguit de les propostes dels moviments socials cap a la sobirania, en la superació necessària del marc constitucional espanyol.

Els aspectes econòmics i socials clouran els parlaments, amb la intervenció de Toni Infante que relligarà la crisi econòmica i el marc polític com a aspectes que caldrà combatre conjuntament. Una persona amaziga Asma Aouattah en representació de la nova immigració farà una crítica del marc legal que afecta també els nous catalans.

Amb una presa de posició múltiple, contundent i diversa, el FOCDA vol començar a escalfar el clima polític d’aquest fatídic trentè aniversari, amb la voluntat ben clara de contribuir a engegar, amb un nou rellançament de la consciència política i la mobilització, el moviment imparable del nostre poble vers el seu alliberament del jou de l’Estat parlamentari-monàrquic espanyol, que ja fa massa temps que dura. 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid