Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura Popular
Petit mallorquinari, un llibre que reivindica les tradicions de Mallorca per a les noves generacions
16/12/2025 Cultura

L’editorial Melicotó acaba de publicar El petit mallorquinari, un volum que reuneix les principals festes, costums i tradicions populars de Mallorca al llarg de l’any. L’obra, pensada per a un públic ampli que inclou infants, famílies i persones nouvingudes, vol oferir una aproximació clara i accessible a la cultura festiva de l’illa.

El llibre presenta un recorregut pel calendari tradicional, amb celebracions com Sant Antoni o la Nit de les Ànimes, i alhora incorpora referències gastronòmiques i rituals vinculats a cada moment de l’any. Amb un format divulgatiu i il·lustracions que en faciliten la lectura, el volum aspira a funcionar tant com a introducció a la cultura popular pels més petits de la família o bé com a eina pedagògica per a centres educatius.

Des de l’editorial expliquen que el projecte pretén donar context a unes pràctiques que formen part del dia a dia dels illencs, però que sovint manquen d’una explicació accessible. El petit mallorquinari s’afegeix així a la línia d’obres que busquen documentar i preservar el patrimoni immaterial de Mallorca, en un moment de creixent interès per les tradicions locals.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  2. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  3. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  9. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid