Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Reedició del llibre "El Complot de Garraf" i Manifest signat impulsat per Historiadors

Aquest any es compleixen 100 anys de l’anomenat Complot de Garraf (primavera de 1925), quan joves catalans van voler atemptar contra el rei Alfons XIII, com a expressió d’una Catalunya que se sentia menyspreada i oprimida.

17/01/2025

Amb motiu del centenari d’aquell esdeveniment, un aplec de catalanistes volen retre homenatge (Hi ha gent de tot el territori, com l'historiador Lluís Duran i tot un seguit d'altres historiadors; Lluís Puig, director de l'Associació Casa Macià; Florenci Crivillé del centre d'estudis del Ripollès; Rosa Maria Codina, docent i activista cultural de Tarragona o Josep Andreu, president d'Estat Català, entre altres) als qui varen arriscar-ho tot al servei de Catalunya ja el 1925, i amb ells, totes les persones que han arriscat, al llarg dels anys, la vida, el patrimoni i el futur per l’única causa que aplega, sense distinció de cap mena, dins i fora dels límits de la Catalunya administrada per l’Estat espanyol, tothom que lluita per la independència nacional.

"Recuperem avui, i en les condicions d’avui, la nostra història com a eina de consciència nacional. Homenatgem els nostres patriotes. No som aquí debades, sinó com el fruit d’una llarga lluita".

El Manifest del Centenari del Complot de Garraf està signat de moment per un centenar d'historiadors (una primera llista) dona inici a les activitats que es faran durant aquest any 2025, amb la reedició del llibre Complot de Garraf de Joan Crexell, per Rafael Dalmau Editor, edició actualitzada pels historiadors Tomàs Callau i Fermí Rubiralta i es faran presentacions arreu del territori. La primera serà el 8 de maig al Museu d'Història de Catalunya.

 

Valora
Rànquings
  1. En memòria de la Isabel Roura, una cristiana contra la tortura
  2. El fum d’Illa i el miratge del règim
  3. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  4. La Fundació Reeixida recupera la figura de Jaume Martínez Vendrell
  5. Poble Lliure i la Forja Nord-Oriental anuncien la seva participació als actes per la commemoració de la Diada Nacional
  6. Les protestes pro-Palestina i independentistes marquen la sortida de la "Vuelta" a Olot
  7. El combat pels Països Catalans passa també per conèixer la nostra cultura, història i geografia en català
  8. Crida al mobilitzar-se per un independentisme vinculat a les lluites socials per a la Diada Nacional
  9. La independència com a procés de descolonització
  10. La CUP denúncia l’alcalde de l’Ajuntament de Santa Susanna i l’ACA
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid