Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
COMUNICACIÓ
Segueixen editant articles de Viquipèdia des d'adreces IP del Ministerio de Defensa, ara sobre la Segona República.

Segons informa el perfil de Twitter SpainGovedits el divendres passat des d'una adreça IP del Ministerio de Defensa es van realitzar fins a quatre canvis a articles de wikipedia en castellà relacionats amb la Segona República

08/10/2022 Comunicació

El perfil de Twitter SpainGovedits que va descobrir fa poques setmanes que des d'una adreça IP del Ministeri de Defensa espanyol s'estava editant l’entrada d’Alcarràs a la Viquipèdia (poc després que es fes públic que el film de Carla Simón optava a la ‘Millor pel·lícula internacional’ als Oscars es van esborrar les referències a les càrregues de l'1 d'octubre del 2017 al municipi) ha fet diversos tweets on es comprova que se segueixen editant articles de Viquipèdia des d'adreces IP del Ministerio de Defensa.

En aquesta ocasió hi ha quatre canvis a articles de Wikipedia en castellà relacionats amb la Segona República espanyola que s'han modificat des d'un adreça IP del Ministerio de Defensa:

Primer canvi: Revisió del 7 d'octubre 2022 a les 10:39 on a l'entrada "Etapas de la República" s'hi afegeix "Durante los 8 años de vida de la República se sucedieron 17 cambios de gobierno (12 preguerra y 5 en guerra) por los cuales pasaron al menos 13 jefes de gobierno, es decir una media de 5 meses por gobierno. Esto da idea de la inestabilidad del propio sistema, que como se ha dicho nació irregularmente de unas elecciones municipales.".

Segon canvi: Revisió del 7 d'octubre 2022 a les 11:37 on la paraula "Represaliado" es canvia per "Condena a cárcel".

Tercer canvi: Revisió del  7 d'octubre 2022  a les 11:43 on a la frase "El Museo del Prado es más importante para España que la República y la Monarquía Juntas ... Calcule usted que sería si los cuadros desapareciesen o se averiasen gravemente un gran bochorno. Tendría usted que pegarse un tiro.}}" s'hi afegeix "Azaña parece olvidar que el museo nacío precisamente por la donación que la Corona española hizo de su colección real, caso único en las dinastías reinantes.".

Quart canvi: Revisió del 7 d'octubre 2022 a les 11:50 on la frase "Durante la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil]] (1936-1939), el pueblo se mantuvo en territorio leal al Gobierno republicano y su nombre se cambió por el de «El Escorial de la Sierra»" es canvia per "Durante la [[Guerra Civil Española|Guerra Civil]] (1936-1939), el pueblo quedó en zona controlada por el Frente Popular y su nombre se cambió por el de «El Escorial de la Sierra»".

 

 

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  4. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  5. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  8. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  9. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  10. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid