Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
Presentacions del "Diccionari biogràfic de l'Estat Català"

En el marc del Centenari d'Estat Català es realitzaran presentacions del Diccionari biogràfic de l'Estat Català es realitzaran els dies 16 i 17 de febrer a Barcelona, Vilanova i la Geltrú i Tarragona

10/02/2022 Cultura

Properament es realitzaran un conjunt d'actes de presentació del llibre Diccionari biogràfic de l'Estat Català, emmarcats en el Centenari de l'organització independentista liderada per Francesc Macià en els seus primers anys.

El Diccionari biogràfic d’Estat Català, publicat per llibres de l’Índex, dins de la col·lecció Descoberta, ha estat editat per la Comissió 100 anys d' Estat Català i la Fundació Reeixida, comptant amb el suport del Memorial Democràtic.

Té 150 pàgines i fotografies de cent militants de l’organització independentista. 14 dels autors han fet un treball conjunt per a biografiar aquestes persones amb recerca de dades i fonts primàries.

Els coordinadors de l’obra han estat Fermí Rubiralta i Tomàs Callau i els autors: Agustí Barrera, Josep-Lluis Carod-Rovira, Juli Cuéllar, Ferran Dalmau, Oriol Falguera, Xavier Ferré, Marc Macià, Jordi Miró, Frederic-Josep Porta, Jaume Renyer, Marc Santasusana, Josep Sort, Robert Surroca i l'aportació de Daniela Grau.

 

Les properes presentacions es realitzaran els dies 16 i 17 de febrer a Barcelona, Vilanova i la Geltrú i Tarragona.

La presentació a Tarragona, el dia 16 de febrer de 2022 a les 19 h. a la llibreria Adserà, anirà comptarà amb les intervencions de Josep-Lluís Carod-Rovira i Jaume Renyer, historiadors. I Zacarías Henar Moros, president d'Òmnium Tarragonès.

La presentació a Vilanova i la Geltrú es durà a terme el dia 17 de febrer a les 19h, al Foment Vilanoví, amb la participació de Fermí Rubiralta i Tomàs Callau.

La presentació a Barcelona serà també el dia 17 de febrer a les 11h del matí, al Campus de la UPF, a l'Auditori Mercè Rodoreda, i comptarà amb la participació de Fermí Rubiralta i Frederic J. Porta.

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  8. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  9. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  10. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid