Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
inhabilitació
La Intersindical-CSC demana la fi de la repressió contra les institucions catalanes, davant la inhabilitació del MHP Quim Torra

Denuncia un nou episodi de repressió de les institucions catalanes en el marc d’una causa general contra l’independentisme del poder judicial espanyol, amb la connivència d’altres agents polítics, econòmics i socials de l’Estat.

28/09/2020 Política

El sindicat republicà ha denunciat de nou la causa general contra l’independentisme i la politització d’un poder judicial espanyol que vulnera drets dels catalans i de les catalanes

La Intersindical-CSC, davant la inhabilitació sentenciada pel Suprem al MHP Quim Torra, denuncia un nou episodi de repressió de les institucions catalanes en el marc d’una causa general contra l’independentisme del poder judicial espanyol, amb la connivència d’altres agents polítics, econòmics i socials de l’Estat.

El sindicat republicà considerem del tot i inacceptable i antidemocràtica la inhabilitació de la màxima autoritat de Catalunya, el president de la Generalitat, per part del Suprem, un tribunal que ha demostrat que vulnera drets humans fonamentals (com el d’expressió, en aquest cas), tal i com denuncien organismes internacionals com el Grup de Treball de Detencions Arbitràries de l’ONU.

En aquest sentit, la Intersindical-CSC demana que el conflicte entre Catalunya i Espanya es resolgui per vies polítiques i democràtiques, i no judicials, amb el reconeixement i l’exercici efectiu del dret a l’autodeterminació i el respecte a tots els drets fonamentals de la ciutadania. El sindicat recorda que la repressió contra les institucions, les organitzacions i les persones, moltes d’elles treballadores, no aturarà la voluntat pacífica del poble català de llibertat i amnistia.

Per això considerem que cal donar una una resposta col·lectiva massiva i clara davant l’escapçament de les nostres institucions, i en aquest sentit donem suport a les iniciatives que de forma massiva i des del consens es duguin a terme.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Habitatge o caos
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. Una proposta d'alcaldes planteja reforçar les vegueries, eliminar els consells comarcals i reequilibrar el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid